خبر فوری

 
 
بازداشت یک تروریست وابسته به لشکر جنگوی در کراچی
کد خبر :1403273341

13:00 1400/12/10


برچسب ها : بازداشت, پلیس کراچی, دایره مبارزه با تروریسم, لشکر جنگوی, لشکر جهنگوی, نیروهای امنیتی پاکستان,

دایره مبارزه با تروریسم پلیس کراچی طی عملیاتی یک تروریست وابسته به لشکر جنگوی به نام عبدالمطلب معروف به سهیل و ولی را بازداشت و از وی یک قبضه اسلحه کلت به همراه نارنجک کشف و ضبط نمود.


کراچی: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم پلیس کراچی طی عملیاتی یک تروریست وابسته به لشکر جنگوی به نام عبدالمطلب معروف به سهیل و ولی را بازداشت و از وی یک قبضه اسلحه کلت به همراه نارنجک کشف و ضبط نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دایره مبارزه با تروریسم پلیس کراچی در بیانیه ای اعلام داشت: طی عملیات اطلاعاتی نیروهای مبارزه با تروریسم در منطقه شهرک اورنگی کراچی یک عضو گروه تروریستی لشکر جنگوی بازداشت شد.

طبق بیانیه دایره مبارزه با تروریسم، این تروریست در سال 2014 میلادی به عضویت لشکر جنگوی درآمد و به مدت 4 ماه در افغانستان تحت آموزش­های نظامی قرار گرفت، بدین ترتیب وی دارای مهارت استفاده از انواع مختلف سلاح همچون کلاشینکف، مسلسل های سنگین، نارنجک های دستی و همچنین مهارت ساخت بمب می­باشد.

این تروریست پس از کسب آموزش در افغانستان مجدداً به پاکستان بازگشت و در سال 2015 میلادی به همراه همدستان خود یک گاری اغذیه فروشی را در شهرک اورنگی کراچی به وسیله بمب کنترل از راه دور هدف قرار داد که در اثر آن 4 تن جان باخته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

گفتنی است این تروریست یک چمدان حاوی سلاح و مهمات در قطعه زمین متروکه واقع در نزدیکی منزل خود دفن کرده بود و با دستور وی فردی به نام عبدالبشر معروف به کنیا همدست سهیل این چمدان را از آنجا خارج نمود، عبدالبشر معروف به کنیا نیز توسط ماموران نهادهای امنیتی در یکی از مناطق ایالت بلوچستان دستگیر و چمدان مذکور از وی کشف گردید.

عبدالمطلب معروف به سهیل در سال 2018 میلادی به کراچی بازگشت و در منطقه غازی گوت شهرک اورنگی مستقر شد، وی در همان سال با یکی از تروریست های تحت تعقیب دایره مبارزه با تروریسم به نام اسلام الدین معروف به مفتی حمزه که در فهرست قرمز افراد تحت تعقیب سی تی دی قرار داشت ارتباط برقرار کرد.

ارسال نظر

 
1