خبر فوری

 
بازداشت یک تروریست وابسته به جنبش ملی متحد در عملیات نیروهای رنجرز در شهر کراچی
کد خبر :1836825759

17:05 1402/03/13


برچسب ها : MQM, جنبش ملی متحد, جنبش ملی متحد پاکستان, دستگیری تروریست ها, سخنگوی رنجرز ایالت سند, نیروهای رنجرز, کراچی,

طی عملیات اطلاعاتی مشترک نیروهای رنجرز و پلیس در منطقه کورنگی شهر کراچی یک تروریست سرشناس وابسته به حزب جنبش ملی متحد(MQM) دستگیر شد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| طی عملیات اطلاعاتی مشترک نیروهای رنجرز و پلیس در منطقه کورنگی شهر کراچی یک تروریست سرشناس وابسته به حزب جنبش ملی متحد(MQM) دستگیر شد.
طبق جزئیات اعلام شده، نیروی رنجرز ایالت سند و پلیس منطقه کورنگی کراچی در یک عملیات مشترک مبتنی بر اطلاعات محرمانه در منطقه کورنگی کراچی موفق شدند جنید حمید ملقب به جنید بُلداگ تروریست سرشناس وابسته به حزب جنبش ملی متحد را دستگیر نموده و از وی یک قبضه اسلحه به همراه مهمات کشف و ضبط کنند.
طبق اعلام مقامات امنیتی پاکستان، تروریست دستگیر شده از افراد نزدیک به رئیس ملقب به مما از اعضای ارشد حزب جنبش ملی متحد بود، وی سرکردگی گروهک ترور در منطقه کورنگی را نیز عهده دار بود و در قتل بیش از ۳۶ نفر و زخمی کردن چندین تن دیگر نقش و مشارکت دارد.
تروریست دستگیر شده در بازجویی های صورت گرفته به نقش داشتن در حمله به اتوبوس پلیس در محله چکرا گوت منطقه کورنگی در ۱۱ اوت ۲۰۱۱(۲۰ مرداد ۱۳۹۰) اذعان نموده است، وی در جریان این حمله به همراه یاران خود اتوبوس حامل نیروهای پلیس را هدف تیراندازی قرار داد که در نتیجه آن ۴ نیروی پلیس کشته شده و ۲۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.
به گفته سخنگوی نیروی رنجرز ایالت سند، این تروریست پس از سال ۲۰۱۳ میلادی در منطقه جهل مگسی ایالت بلوچستان پنهان شده بود.
این تروریست در پرونده های مختلفی همچون قتل و اقدام به قتل، اغتشاش و گسترش تروریسم تحت تعقیب نیروهای پلیس قرار داشت.

ارسال نظر

 
1