خبر فوری

 
 
بازداشت یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در کوهات
کد خبر :396577062

14:26 1399/12/19


برچسب ها : بازداشت, پلیس خیبر پختون خوا, پلیس کوهات, تحریک طالبان پاکستان, عملیات اطلاعاتی, عملیات نظامی,

پلیس شهر کوهات ایالت خیبر پختون خوا از بازداشت یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به نام عامر جلال معروف به کرمل خبر داد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| پلیس شهر کوهات ایالت خیبر پختون خوا از بازداشت یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به نام عامر جلال معروف به کرمل خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سهیل خالد افسر پلیس شهرستان کوهات در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: تعداد وسیعی از نیروهای پلیس به همراه نیروهای ویژه با استقرار در جاده کوهستانی میر خوله در منطقه تین تالاب شهرستان کوهات موفق شدند تروریست تحت تعقیب به نام عامر جلال معروف کرمل فرزند زری داد ساکن منطقه غورزندی لاچی را بازداشت نمایند.

وی گفت: از این تروریست یک قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه تعداد زیادی فشنگ جنگی کشف و ضبط گردید، عامر جلال معروف به کرمل که دولت برای سر وی مبلغ 2 میلیون روپیه را به عنوان پاداش تعیین نموده بود در عملیات اطلاعاتی نیروهای پلیس کوهات شناسایی و بازداشت شد.

این مقام ارشد پلیس خاطرنشان کرد: تروریست بازداشت شده علاوه بر ارتکاب چندین فقره عملیات تروریستی همچون حمله به نیروهای امنیتی ، استفاده از مواد منفجره در جرائمی همچون گروگانگیری، باج خواهی، قتل و چندین فقره جرم دیگر نیز نقش داشته است.

این تروریست بازداشت شده یک اردوگاه نظامی برای آموزش و تربیت تروریست ها در غورزندی واقع در منطقه لاچی ایالت خیبر پختون خوا راه اندازی نموده بود که در جریان عملیات بزرگ ارتش پاکستان در سال 2010 میلادی منهدم گردید، در جریان عملیات تعداد زیادی از همدستان و افراد نزدیک تروریست بازداشت شده به هلاکت رسیدند.

وی همچنین در سال 2011 در حمله تروریستی به خودروی شرکت استخراج نفت و گاز موسوم به «مول» نیز نقش داشت، در جریان این عملیات یکی از پزشکان این شرکت ربوده شد و 5 تن از نیروهای تیم حفاظتی این شرکت نیز جان باختند.

ارسال نظر

 
1