خبر فوری

 
 
بازداشت گردانندگان صفحه های اجتماعی مربوط به شیعیان توسط آژانس تحقیقات فدرال(FIA) پاکستان
کد خبر :1286685818

10:45 1397/07/24


افراد بازداشت شده به نام های سبطین الحسن،حمزه نقوی و محمد بلال میباشند که دو تن از آنان گرداننده صفحه اجتماعی مربوط به گروه شیعه تحریک جعفریه پاکستان هستند


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان نیوز،دایره مبارزه با تروریسم(CTW) اداره آژانس تحقیقات فدرال(FIA) سه تن از گردانندگان صفحه های اجتماعی مربوط به گروه های ممنوع الفعالیت را بازداشت نموده است.

این افراد بازداشت شده به نام های سبطین الحسن،حمزه نقوی و محمد بلال میباشند که دو تن از آنان گرداننده صفحه اجتماعی مربوط به گروه شیعه تحریک جعفریه پاکستان هستند و یک تن دیگر نیز کنترل صفحه اجتماعی گروه تروریستی لشگر جهنگوی را در دست داشت.

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) روز سه شنبه 16 اکتبر با ارائه متهمان به دادگاه، برای انجام تحقیقات و بازجویی بیشتر درخواست تمدید مهلت بازداشت این افراد را از دادگاه خواهد نمود.

دو متهم بازداشت شده که در ارتباط با صفحه های اجتماعی مربوط به گروه شیعه تحریک جعفریه پاکستان بازداشت شده اند ساکن شهرهای راولپندی و تکسلا هستند و فرد بازداشت شده مرتبط به گروه تروریستی لشگر جنگوی پاکستان ساکن اسلام آباد بوده است.

اداره تحقیقات فدرال پاکستان تمامی اطلاعات اعم از آدرس آی پی،شماره های تماس همراه و آدرس های ایمیل مرتبط با صفحه های اجتماعی  گروه های یاد شده را مورد رصد قرار داده است.

همچنین مقامات اداره تحقیقات فدرال خبر داده اند که در زمان انجام تحقیقات و شناسایی مظنونین،علاوه بر فیسبوک از مسئولین تمامی دیگر صفحه های اجتماعی نیز کمک گرفته ایم و در این رابطه سازمان های اطلاعاتی دیگر کشورها کمک شایانی به ما نموده اند.

اداره تحقیقات فدرال،پس از یک سال بررسی و رصد فعالیت های این صفحه های اجتماعی،3 نفر را به عنوان مظنون اصلی مرتبط با این صفحه ها را شناسایی و بازداشت نموده است.

مقامات اداره تحقیقات فدرال مدعی شده اند که ما مدارک و اسناد قوی برای اثبات جرایم این افراد در دست داریم و در حال تلاش برای یافتن دیگر افراد مرتبط با این شبکه هستیم.

قانون مبازره با جرایم الکترونیکی در سال 2016 به منظور مقابله  با جرایم سایبری تصویب شده است.

بر اساس لایحه قانونی جرایم الکترونیکی به منظور به مبارزه با جرایم فضای مجازی،مجازات هایی برای این جرایم تعیین گردیده است و اداره مخابرات و ارتباطات پاکستان(PTA) وظیفه دارد تمامی پایگاه ها وصفحه های مخالف با شئون اسلامی،هویت ملی و امنیت کشور را مسدود نماید.

وزارت کشور پاکستان اوایل ماه جاری به اداره تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) مجوز ایجاد 15 مرکز مبارزه با جرایم سایبری را داده بود.

اداره مبارزه با جرایم سایبری آژانس تحقیقات فدرال ایالت سند به منظور متوقف نمودن جرایم سایبری و گزارش سریع این جرایم توسط شهروندان پاکستانی،اقدام به راه اندازی یک پایگاه مجازی نموده بود.

اداره تحقیقات فدرال پاکستان همچنین خبر داده است که دنبال کنندگان صفحه های اجتماعی مربوط به گروههای ممنوع الفعالیت نیز مورد رصد این اداره قرار دارند و در صورت لزوم،اقدامات قانونی برای برخورد با آنان صورت خواهد گرفت.

یک مقام آگاه این اداره در ادامه گفت:حدود 75 گروه ممنوع الفعالیت در پاکستان وجود دارند که از این میان،36 گروه در حال فعالیت در رسانه های اجتماعی و صفحات مجازی هستند.

ارسال نظر

 
1