خبر فوری

 
 
بازداشت مغر متفکر حمله تروریستی بمبئی توسط دایره مبارزه با تروریسم پلیس پنجاب پاکستان
کد خبر :662093768

14:00 1399/10/13


برچسب ها : بازداشت, پلیس پنجاب, پلیس لاهور, جماعت الدعوه, دایره مبارزه با تروریسم, ذکی الرحمان لکهوی, لشکر طیبه,

دایره مبارزه با تروریسم پلیس ایالت پنجاب طی عملیاتی موفق شد ذکی الرحمان لکهوی مظنون اصلی حمله تروریستی بمبئی و عضو حزب ممنوعه جماعت الدعوه را بازداشت نماید.


لاهور: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم پلیس ایالت پنجاب طی عملیاتی موفق شد ذکی الرحمان لکهوی مظنون اصلی حمله تروریستی بمبئی و عضو حزب ممنوعه جماعت الدعوه را بازداشت نماید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دایره مبارزه با تروریسم پلیس ایالت پنجاب به دنبال دریافت اطلاعات محرمانه در خصوص مخفیگاه یکی از عاملان اصلی پرونده حمله تروریستی بمبئی عملیاتی را در شهر لاهور انجام داد.

در جریان این عملیات ذکی الرحمان لکهوی از افراد نزدیک به حافظ سعید سرکرده گروه تروریستی لشکر طیبه و مظنون اصلی حمله بمبئی بازداشت گردید، وی همچنین در پرونده ای به اتهام پشتیبانی مالی تروریسم در مرکز دایره مبارزه با تروریسم پلیس لاهور می باشد، وی مبالغ جمع آوری شده را برای انجام  اقدامات خرابکارانه تروریستی و مصارف شخصی خود هزینه می نمود.

گفتنی است نام وی در فهرست تروریست سازمان ملل متحد نیز قرار دارد.

لازم به ذکر است به دنبال انجام رایزنی های مختلف مقامات پاکستان و سازمان های ذیربط با نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) و تلاش اسلام آباد برای خروج نام پاکستان از فهرست خاکستری این گروه، سازمان های امنیتی و نیروهای مسلح تحت فشار این گروه اقدامات خود برای بازداشت سرکردگان گروه های تروریستی و افراط گرا را تشدید نموده اند تا بلکه بتوانند نظر نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی را برای خروج از فهرست خاکستری جلب نمایند.

ارسال نظر

 
1