خبر فوری

 
 
بازداشت دو نفر در رابطه با حمله تروریستی به کنسولگری چین
کد خبر :628733883

09:28 1397/09/03


برچسب ها : حمله تروریستی, شهدادپور, کراچی, کنسولگری چین,

پس از حمله تروریستی به کنسولگری چین در کراچی،نیروهای پلیس با همکاری سازمان اطلاعاتی پاکستان توانستند 2 نفر در رابطه با این حمله تروریستی بازداشت نمودند.


 

کراچی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،پس از حمله تروریستی به کنسولگری چین در کراچی،نیروهای پلیس با همکاری سازمان اطلاعاتی پاکستان توانستند 2 نفر در رابطه با این حمله تروریستی بازداشت نمودند.

طبق اعلام منابع آگاه،یک فرد مشکوک به همکاری به حمله کنندگان از شهر کراچی و فرد دیگر نیز از شهر شهدادپور ایالت سند بازداشت شدند و یک گروه از نیروهای سازمان اطلاعاتی پاکستان به شهر شهدادپور اعزام شده اند تا فرد بازداشت را همراه خود به کراچی منتقل نمایند.

بر اساس گفته منابع آگاه،فرد متهم بازداشت از شهر کراچی،آخرین شخصی بود که با تروریست های حمله کننده به کنسولگری چین در ارتباط بوده است و پس از بازجویی از وی،حقایق پشت پرده این حمله برملا خواهد شد.

لازم بذکر روز گذشته،سه فرد مسلح تلاش نمودند تا به ساختمان کنسولگری چین در کراچی وارد شوند که پس از ممانعت نیروهای امنیتی،اقدام به تیراندازی نمودند،اما با اقدام به موقع پلیس و نیروهای امنیتی رینجرز،این حمله تروریستی ناموفق ماند و تمامی سه فرد مسلح،به هلاکت رسیدند،از میان این تروریست ها،جلیقه انفجاری و تعدادی اسلحه کلت نیز کشف و ضبط گردید.

اسامی حمله کنندگان به نام های رزاق،ازل خان مری معروف به سنگت دادا و رئیس بلوچ اعلام شده است.

همچنین در این حمله تروریستی،2 تن از نیروهای پلیس به نام های اشرف داوود دستیار بازرس پلیس و عامر خان نیروی پاسبان پلیس کشته شدند و یک نیروی حفاظتی پلیس به نام جمن خان نیز زخمی گردید.

همچنین دو شهروند غیرنظامی نیز به نام های نیاز محمد و محمد ظاهر شاه ساکن کویته که برای دریافت ویزا به کنسولگری چین مراجعه کرده بودند در این حمله تروریستی کشته شدند.

هنگام وقوع حمله تروریستی،تعداد 21 شهروند چینی نیز در داخل کنسولگری چین حضور داشتند که همگی آنان جان سالم به در بردند.

همچنین طبق اطلاعات به دست آمده،اسلم اچو فرمانده ارتش آزادی بخش بلوچستان،که اکنون در بیمارستانی در هند تحت معالجه قرار دارد،مغز متفکر این حمله تروریستی را بر عهده داشت.

ارسال نظر

 
1