خبر فوری

 
 
بازداشت دو نفر در آمریکا به اتهام جاسوسی برای ایران
کد خبر :813412551

17:17 1397/06/01


وزارت دادگستری آمریکا اواخر دوشنبه اعلام کرد که که 2 شهروند ایرانی-آمریکایی به جاسوسی از مراکز و سازمانهای مرتبط با یهودیها و اسرائیل در کالیفرنیا برای ایران متهم شده‌اند.


 

بازداشت دو نفر در آمریکا به اتهام جاسوسی برای ایران

 

به گزارش راز نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس ، وزارت دادگستری آمریکا اواخر دوشنبه اعلام کرد که 2 شهروند ایرانی-آمریکایی به جاسوسی از مراکز و سازمانهای مرتبط با یهودیها و اسرائیل در کالیفرنیا برای ایران متهم شده‌اند. 

به ادعای این گزارش، دو ایرانی به نامهای «احمد رضا محمدی دوستدار» 38 ساله شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی و «مجید قربانی» 59 ساله شهروند ایرانی ساکن کالیفرنیا متهم هستند که برای جمهوری اسلامی ایران از مراکز یهودی و سازمانهای اسرائیلی در خاک آمریکا اطلاعات جمع آوری کرده‌اند. 

این گزارش مدعی است، احمد رضا محمدی در جولای 2017 برای جمع آوری اطلاعات در جوامعی که دشمن حکومت ایران محسوی میشوند از جمله اهداف مرتبط با یهودیان و اسرائیل و همچنین افراد مرتبط با سازمان مجاهدین خلق(منافقین) وارد خاک آمریکا شده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی است که او در ماه جولای اقدامات نظارتی خود را انجام داده و علاوه بر جمع آوری اطلاعات از یک سازمان یهودی ارتدوکس در شیکاگو و مرکزی دیگر به نام Rohr Chabad House از آنها عکسبردای نیز کرده است. 

به ادعای این گزارش، مجید قربانی نیز در تجمع خیابانی منافقین علیه ایران در 20 سپتامبر 2017 در نیویورک شرکت کرده اما در پوشش معترض از شرکت کنندگان عکسبردای کرده است که بعدها آن را در ازای 2000 دلار به آقای احمد رضا محمدی تحویل داده است۔

عکس‌هایی که اغلب‌شان از یادداشت‌هایی دست‌نویس درباره‌ شرکت‌کنندگان پر شده بودند، در چمدان قربانی در هنگام بازگشت وی به ایران در دسامبر سال 2017 در یکی از فرودگاه‌های آمریکا یافت شدند. قربانی همچنین در ماه مه در یکی دیگر از گردهمایی‌های سازمان مجاهدین خلق درباره "حقوق بشر و آزادی در ایران" که در واشنگتن برگزار شد، شرکت و از سخنرانان و شرکت‌کنندگان عکس‌برداری کرده است.

سازمان منافقین تا سال 2012 در لیست گروهک‌های تروریستی آمریکا قرار گرفته بود.

 

ارسال نظر

 
1