خبر فوری

 
 
بازداشت دو خبرنگار به اتهام واهی پوشش وضعیت مرکز قرنطینه زائران در دیره اسماعیل خان پاکستان
کد خبر :1046723281

15:37 1399/01/19


برچسب ها : آزادی رسانه, بازداشت, پلیس خیبر پختون خوا, خبرنگار, دیره اسماعیل خان, زائران پاکستانی, ویروس کرونا,

دو خبرنگار خبرگزاری دیلی اردو به دلیل پوشش وضعیت مرکز قرنطینه زائران در دیره اسماعیل خان توسط پلیس بازداشت شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| دو خبرنگار خبرگزاری دیلی اردو به دلیل پوشش وضعیت مرکز قرنطینه زائران در دیره اسماعیل خان توسط پلیس بازداشت شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای پلیس مرکز دیره اسماعیل خان روز گذشته با یورش به منازل دو خبرنگار خبرگزاری دیلی اردو اقدام به اذیت و آزار زنان و کودکان نموده و سپس دو نفر به نام های توقیر حسین زیدی  و وجاهت حسین زیدی را بازداشت نمودند.

طبق گفته خبرگزاری دیلی اردو این دو خبرنگار اقدام به پوشش خبری وضعیت مرکز قرنطینه زائران که در شهر دیره اسماعیل خان دایر شده است نموده بودند و وضعیت اسفناک محل نگهداری زائران را مورد انتقاد قرار داده بودند.

این خبرگزاری افزود: دو خبرنگار ما به دلیل فشارهای دکتر ماجد استرانه توسط عابد بلوچ رئیس مرکز پلیس منطقه دیره اسماعیل خان بازداشت شده اند.

لازم به ذکر است سید توقیر حسین زیدی رئیس دفتر خبرگزاری دیلی اردو و نماینده شبکه خبری «24 نیوز» و سید وجاهت حسین زیدی خبرنگار ارشد خبرگزاری دیلی اردو روز گذشته خبری را در خصوص وضعیت عمومی بزرگترین مرکز قرنطینه ایالت خیبر پختون خوا واقع در دیره اسماعیل خان و دکتر ماجد سلیم استرانه مسئول دانشکده پزشکی گومل منتشر کرده بودند.

طبق گفته خبرنگاران دکتر ماجد سلیم استرانه با بداخلاقی و وقاحت تمام همواره زائران موجود در این مرکز را مورد تهدید قرار می دهد.

بر اساس خبر منتشر شده از سوی خبرگزاری دیلی اردو، روز گذشته بیش از 50 تن از زائران عتبات عالیات که در مرکز قرنطینه دیره اسماعیل خان به سر می برند به دلیل رفتارهای نامناسب دکتر ماجد استرانه و تاخیر در پاسخ آزمایشات کرونا اقدام به اعتراض نمودند.

اتحادیه خبرنگاران نیز در اعتراض به این اقدام پلیس دیره اسماعیل خان در مقابل باشگاه مطبوعاتی دست به تظاهرات زدند، اعضای جامعه خبرنگاران با سر دادن شعارهای علیه پلیس و دولت خواستار آزادی هرچه فوری این دو خبرنگار شدند.

ارسال نظر

 
1