خبر فوری

 
 
ایریک بشیمیو: قرقیزستان می تواند نقش پل برای دسترسی پاکستان به بازار های آسیای میانه را ایفا کند
کد خبر :660583824

19:52 1399/03/10


برچسب ها : پاکستان و قرقیزستان, تجارت,

ایریک بشیمیو سفیر قرقیزستان در اسلام آباد طی سخنرانی در اتاق بازرگانی لاهور، گفت: قرقیزستان می تواند نقش پل برای دسترسی پاکستان به بازارهای آسیای میانه را ایفا کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ایریک بشیمیو سفیر قرقیزستان در اسلام آباد طی سخنرانی در اتاق بازرگانی لاهور، گفت: قرقیزستان می تواند نقش پل برای دسترسی پاکستان به بازارهای آسیای میانه را ایفا کند، تجار پاکستانی با تخفیف های ویژه ای می توانند محصولات خود را به این بازارها صادر کنند. وی در ادامه موقعیت جغرافیایی دو کشور در منطقه را مهم خواند و افزود: دو کشور با گسترش روابط تجاری و اقتصادی خود می توانند از ظرفیت های یکدیگر بهره مند شوند. قرقیستان درحال گام زدن در مسیر رشد است، که این امر موجب پیدایش فرصت های سرمایه گذاری در بخش های معدن، تولید تجهیزات برقی، بخش آی تی و کشاورزی به طور وسیعی می شود. این کشور مملو از اماکن گردشگری و منابع طبیعی است.

عرفان اقبال شیخ رئیس اتاق بازرگانی لاهور در این بین طی سخنرانی ، گفت : باوجود روابط دوستانه میان پاکستان و قرقیزستان، متاسفانه روابط تجاری دو جانبه این دوستی را منعکس نمی کنند، دلایل اصلی چنین تجارتی در سطح پایین عدم اطلاع رسانی در مورد بازارهای یکدیگر و کانالهای بانکی مستقیم و تنظیم شده است. اتاق بازرگانی لاهور در حال تاکید بر افزایش تجارت با کشورهای آسیای میانه است. قرقیزستان و چین دارای مرز مشترک طولانی هستند، تنها با تکمیل پروژه سی پیک، دسترسی به بازار های یکدیگر برای ارتباط بهتر بین پاکستان وقرقیزستان آسان تر خواهد شد.

همچنین علی حسام اصغر معاون ارشد رئیس اتاق و زاهد جاوید معاون دوم گفتند: پاکستان ظرفیت بالایی برای صادرات کالاها از جمله کفش، پوشاک، نخ پشمی، تنباکو، قطعات تراکتور و گندم به قرقیزستان را دارد. دو فرد همچنین بر لزوم برگزاری نمایشگاه ها و رفت و آمد هیئت های تجاری نیز تاکید کردند.

گفتنی است در این نشست اعضای کمیته اجرایی چون شهریار علی ملک، حاجی آصف سحر، شهزاد اسلم، حارث عتیق و ملک محمد خالد نیز حضور داشتند. 

ارسال نظر

 
1