خبر فوری

 
 
ایجاد نا امنی در پاکستان توسط آژانس های اطلاعاتی کشورهای همسایه این کشور
کد خبر :240169601

18:05 1397/09/12


برچسب ها : آژانس اطلاعات, اطلاعات, افغانستان, پاکستان, هند,

باری دیگر سازمان های اطلاعاتی کشورهای همسایه پاکستان همچون هند و افغانستان درصدد ایجاد ناامنی در پاکستان هستند.


به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری اردو پوئینت، باری دیگر سازمان های اطلاعاتی کشورهای همسایه پاکستان همچون هند و افغانستان درصدد ایجاد ناامنی در پاکستان هستند. طبق گزارش این خبرگزاری، سازمان اطلاعاتی هند به همراه اطلاعات افغانستان مجددا برنامه ایجاد ناامنی در پاکستان را ایجاد کرده اند. تحت این برنامه ، کشورهای مذکوره ، گروه های تکفیری و تروریستی همچون : داعش، جماعت الاحرار، BLA و سه گروه دیگر را در مناطقی از بلوچستان پاکستان : مستونگ ، کویته، کچلاک، قلعه سیف الله، خضدار و ود را متحرک ساخته اند.

در این گزارش با اشاره به پیشنهاد وزیر داخلی کشور هند به پاکستان مبنی بر همکاری دو کشور در زمینه نابودی و مبارزه با تروریسم گفته شده است که، وزیر داخلی کشور هند راج ناته سنگه از طرفی به پاکستان پیشنهاد فراهم کردن کمک در زمینه مبارزه با تروریسم را می دهد و از طرفی نیز، سازمان اطلاعاتی هند ' را' و ' NDS' افغانستان به همراه دو سازمان اطلاعاتی دیگر اجرای پروژه های تروریستی خود در پاکستان را افزایش داده اند. طی این پروژه آژانس های اطلاعاتی مذکوره، افراد چینی که در حال کار و فعالیت در پاکستان هستند و افسران اداره های مهم پاکستان را مورد هدف قرار خواهند گرفت.

در این گزارش آمده است که به نقل از منابع خبری موثق، کشورهای همسایه نه تنها گروه های نامبرده را با مبالغ بالایی در حال تامین مالی آنها هستند بلکه طی دو سال گذشته نیز افراد ویژه و حرفه ای را به بلوچستان پاکستان فرستاده اند. از وظایف افراد ویژه ای که وارد بلوچستان پاکستان شده اند ،علاوه بر راه اندازی کمپ هایی در مناطق ذکر شده در فوق، مجددا ایجاد ناامنی در سطع وسیع و بالایی در پاکستان است.

گفتنی است افرادی که در تلاش نیرو یابی و عضو کردن نوجوانان بلوچستان به گروه هایی همچون داعش و جماعت الاحرار هستند، در گذشته نیز تحرکات و اقدامات ضد پاکستان داشته اند. در رابطه با اقدامات گفته شده آژانس های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان نه تنها اسناد موثقی را به دست آورده اند بلکه عملیات هایی علیه این افراد نیز شروع کرده اند. ناگفته نماند که طبق گزارش این خبرگزاری به استناد به گزارش نوشته شده در این زمینه در ادامه بیان شده است که، اسنادی به دست آمده است که دو تن از شخصیت های سیاسی بلوچستان نیز در این پروژه ایجاد ناامنی در پاکستان با کشورهای همسایه هم دست هستند.

ارسال نظر

 
1