خبر فوری

 
 
ایجاد فرصت شغلی برای کارگران پاکستانی در کشور ژاپن
کد خبر :1754482970

03:23 1398/02/31


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, مذاکرات, کارگر,

فرصت شغلی برای کارگران پاکستانی در ژاپن با همکاری دو کشور در حال گسترش می باشد.


 

 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز پاکستان و ژاپن به همکاری یکدیگر در تلاش برای افزایش فرصت شغلی کارگران پاکستانی در ژاپن می باشند.

دولت ژاپن به دلیل کاهش شدید نیروی کار در کشور تصمیم گرفته است که کارگران متخصص خارجی را برای جبران کمبود نیرو پذیرش نماید؛ در این راستا دولت ژاپن با تغییر قانون کنترل مهاجرت قصد دارد طی 5 سال آینده حدود 340 هزار کارگر خارجی را استخدام نماید.

یوجی توکیتا رئیس بخش توسعه و اقتصاد ژاپن در سفارت خانه این کشور در اسلام آباد اظهار داشت : سرمایه داران ژاپنی علاقه مند به فراهم نمودن فرصت شغلی برای کارگران پاکستانی در ژاپن می باشند و من در این راستا با وزارت امور خارجه ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت اقتصاد و وزارت فناوری رایزنی های لازم را انجام داده ام.

به گفته منابع آگاه دولت ژاپن طی توافقنامه ای در این رابطه از کشور های فیلیپین ، کامبوج ، مغولستان ، میانمار و نپال دعوت به همکاری نموده است و همچنین در ماه فوریه توافقنامه ای میان کشورهای پاکستان و ژاپن به امضا رسیده است و این اولین جلسه رسمی میان دو کشور بود برای اعزام نیروی کار پاکستانی به ژاپن برای مقابله با کاهش نیروی کار بود.

به گفته مقامات ژاپنی، شرکت های خصوصی و بازرگانی ژاپنی بیشتر از صلاحیت های پاکستان در بخش فناوری اطلاعات استفاده خواهد کرد اما با این وجود یک کارگر پاکستانی تنها به مدت 5 سال حق سکونت در ژاپن را خواهد داشت و حق ندارد که خانواده خود را به ژاپن ببرد.

ارسال نظر

 
1