خبر فوری

 
 
ایالات متحده خواستار ایجاد روابط بیشتر با پاکستان برای پایان تروریسم از منطقه
کد خبر :1404519995

10:04 1397/09/05


برچسب ها : آمریکا, ایالات متحده, پاکستان, تروریسم, جنگ علیه تروریسم, سخنگوی وزارت خارجه, وزارت خارجه آمریکا,

واشنگتن: ایالات متحده خواستار برقراری روابط قوی با پاکستان برای پایان بخشیدن خطرات ترویسم از منطقه


به گزارش راز نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا از پاکستان برای واکنش سریع به حمله ترویستی به کنسولگری چین و انفجار در اورکزئی قدردانی کرد و از پاکستان به عنوان یک کشور قوی علیه تروریسم یاد کرد. سخنگوی وزارت خارجه امریکا هدر ناوئرت گفت: آمریکا همواره برای مقابله با تروریسم در کنار پاکستان ایستاده است و درحال یافت زمانی مناسب برای همکاری با پاکستان است تا بتواند منطقه را از خطرات تروریسم آزاد کند.

وی افزود: آمریکا نیز در غم از دست رفتگان این حادثه شریک و خواهان بهبودی هرچه زودتر زخمیان این حادثه است. و ادامه داد و گفت: ما از نیرو های امنیتی پاکستان نیز تشکر ویژه ای داریم آنها با اقتدار مقابل تروریست ها ایستاده و از کشته شدن افراد دگیر جلوگیری کردند.

ناگفته نماند چندی پیش 3 الی 4 فرد ناشناس تلاش نمودند تا وارد کنسولگری چین در کراچی شوند که پس از ممانعت نیروهای امنیتی از ورود،این افراد اقدام به تیراندازی نمودند که نیروهای امنیتی نیز در واکنش به این اقدام آنان،اقدام به گشودن آتش علیه این افراد ناشناس نمود. اما موفق به ورود به داخل ساختمان نشدند و نیروهای امنیتی با اقدام به هنگام خود توانستند این حمله تروریستی را ناکام بگذارند. از طرفی در منطقه شیعه نشین خیبر پختون خوا در استان هنگو انفجاری در جمعه بازار رخ داده است. گفتنی است این حادثه در محلی رخ داده است که شلوغ ترین مکان در بازار بوده، که مردم درحال آمدن برای شرکت در نماز جمعه در مسجد مقابل جمعه بازار بودند. طبق اطلاعات حدود 30 نفر شهید شده اند، و تعداد زیادی نیز زخمی، وضعیت برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

ارسال نظر

 
1