خبر فوری

 
 
اورنگزیب فاروقی : حمله ایران بر نیروهای ارتش پاکستان هراس افکنی بین المللی است
کد خبر :950095058

13:52 1397/09/26


برچسب ها : ایران, بلوچستان, پاکستان, تروریست, تروریسم,

به گفته رئیس سپاه صحابه اورنگزیب فاروقی، عملیات تروریستی ایران در بلوچستان پاکستان عملی غیر قابل تحمل است. ایران نباید از امنیت دوستی پاکستان سوء استفاده بکند. نخواهیم گذاشت در آینده نیز عملیات تروریستی همچون حمله تروریستی اخیر به جوانان ارتش پاکستان تکرار شود.



به گزارش راز نيوز، به گفته رئیس سپاه صحابه اورنگزیب فاروقی، عملیات تروریستی ایران در بلوچستان پاکستان عملی غیر قابل تحمل است. ایران نباید از امنیت دوستی پاکستان سوء استفاده بکند. نخواهیم گذاشت در آینده نیز عملیات تروریستی همچون حمله تروریستی اخیر به جوانان ارتش پاکستان تکرار شود. ایران قبل از هرگونه اقدامی علیه پاکستان به گفته دشمن قسم خورده آن یعنی هند باید 100 مرتبه فکر کند. اگر جوانان پاکستان عزم پاسخگویی به چنین عملیات هایی را بکنند، به یقین ایران نابود خواهد شد.

رئیس مرکزی اهل سنت و الجماعت پاکستان اورنگزیب فاروقی، رئیس بخش کراچی این گروه رب نواز حنفی، عبد الله سندی، تاج محمد حنفی، عبدالصمد حیدری، سید محی الدین شاه، مولانا عبد الرافع و دیگر اعضای گروه تکفیری اهل سنت و الجماعت (سپاه صحابه) گفته های فوق را در مسجد جامع صدیق اکبر در کلانشهر کراچی منطقه ناگن چورنگی و در تظاهرات علیه ایران در پی حمله انجام شده بر نیروهای ارتش پاکستان در بلوچستان پاکستان ابراز داشتند.

طبق مدعای اورنگزیب فاروقی، ایران در گذشته نیز برای دفعات متعدد حملات تروریستی در پاکستان انجام داده است. وی ادامه داد، که ایران علاوه بر کشتن نیروهای نظامی پاکستان منجر به کشته شدن شهروندان پاکستانی نیز شده است. اگر جوانان شیردل و شجاع پاکستان قصد پاسخ به چنین حملاتی را بکنند می توانند ایران را نابود بکنند، اما پاکستان به دلیل امنیت دوستی خود دست به چنین کاری نمی‌زند. وی اظهار داشت که دولت ایران در حمله اخیر نظامیان خود را با لباس مبدل وارد پاکستان کرده و مرتکب حمله به نیروهای امنیتی پاکستان و چنین جنایتی شده است.

این درحالی است که مسئولیت این حمله را یکی از جنبش‌های آزادی‌خواه بلوچستان به نام براس (BRAS) برعهده‌گرفته است . سخنگوی این جنبش طی مصاحبه‌ای با تلفن ماهوره ای به خبرنگاران اعلام کرد: این حمله توسط جنبش براس (BRAS) صورت گرفت که طی آن 12 نفر از نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادن و بیش از 12 نفر نیز زخمی شدند. وی در ادامه افزود که طی این حمله خسارت جانی به جنبش آزادی‌خواه وارد نشده است و بالگردهایی که برای نجات سربازان به منطقه اعزام‌شده بودند تنها مناطق مسکونی را با گاز اشک‌آور تحت پوشش قراردادند. وی در آخر افزود که این حملات تا آزادی بلوچستان ادامه خواهد داشت.


لازم به ذکر است که کاروان ارتش پاکستان در منطقه کیچ در تاریخ 23 آذر 1397 توسط افراد مسلح ناشناسی مورد حمله قرار گرفت . طبق گزارش رسمی پاکستان ، طی این حمله 6 تن از نظامیان جان باخته و 12 تن دیگر نیز زخمی شدند . ساعاتی پس از این حمله تروریستی، جنبش آزادی خواه بلوچستان به نام براس مسئولیت این حمله را برعهده گرفت .

طبق ادعای برخی مقامات پاکستان و اورنگزیب فاروقی رئیس اهل سنت و الجاعت پاکستان ، افراد مسلح پس از این حمله به داخل خاک ایران فرار کردند .

ارسال نظر

 
1