خبر فوری

 
 
اهدا ناو هواپیمابر چین به پاکستان
کد خبر :107724374

17:52 1397/11/18


برچسب ها : پاکستان, چین, زیردریایی, ناو جنگی, ناو هواپیمابر, نیروی دریایی پاکستان,

چین تصمیم دارد به پاکستان ناو هواپیمابر بدهد. چین به عنوان کشور همسایه و هم پیمان خواستار تقویت نظامی پاکستان در مقابل هند شد.


به گزارش راز نیوز، چین تصمیم دارد به پاکستان ناو هواپیمابر دهد. چین به عنوان کشور همسایه و هم پیمان خواستار تقویت نظامی پاکستان در مقابل هند شد. بهترین دوست و همسایه پاکستان باری دیگر برای گسترش روابط و دوستی بین دو کشور این اقدام را انجام داده است.

از طرفی چین با انجام پروژه عظیم "CPEC"، خواستار تقویت اقتصاد پاکستان در منطقه شده است. همین گونه کشور چین خواستار افزایش قدرت نظامی پاکستان در منطقه نیز است. چین برای افزایش قدرت نظامی پاکستان مخصوصاً در زمینه نیروی دریایی تصمیم بزرگی را گرفته است. چین تصمیم دارد به پاکستان اولین ناو هواپیمابر ساخت چین را بدهد. نیروی دریایی پاکستان تا کنون این ناو هواپیمابر را ندارد. این در صورتی است که هند اولین ناو هواپیمابر خود را در سال 1341 شمسی از کشور بریتانا خریده است . در این وضعیت بحرانی چین به عنوان کشور دوست و همسایه خواستار تقویت نیروی دریایی پاکستان است. چین چند سال پیش اولین ناو هواپیمابر خود را تولید کرده است.

ناو هواپیمابر ساخت چین از چندین سال در حال انجام عملیات است که این ناو یکی از بهترین ناو های هواپیمابر در جهان شناخته شده است. اکنون چین در حال ساخت این گونه ناو ها است که چین تصمیم دارد اولین ناو تولید شده در این زمینه را به پاکستان هدیه کند. جزئیات این قرارداد به زودی اعلام خواهد شد. و از طرفی دیگر چین علاوه ازاین ناوهای جنگی و زیردریایی های دور جدید را به پاکستان اهداء خواهد کرد. با اعلام این خبر کشورهای دشمن پاکستان از جمله هند در نگرانی شدید فرو رفته اند.

ارسال نظر

 
1