خبر فوری

 
 
انفجار کشمیر : کشور پاکستان اتهامات هند را رد کرد
کد خبر :712162076

15:44 1397/11/26


برچسب ها : ارتش, انتحاری, انفجار, پاکستان, هند, کشمیر,

پاکستان اتهام هند مبنی بر نسبت دادن عناصر تروریستی حمله انتحاری در کشمیر هند به پاکستان را به سختی رد کرده است.


 

 

به گزارش راز نیوز، پاکستان اتهام هند مبنی بر نسبت دادن عناصر تروریستی حمله انتحاری در کشمیر هند به پاکستان را به سختی رد کرده است.
محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پیام تویتری خود حمله روز گذشته به کشمیر هند را نگران کننده خواند و گفت : ما همیشه عملیات های تروریستی منطقه را محکوم کرده ایم.
 

 

 
وی ابراز داشت که ما اتهامات مقامات هند به کشور پاکستان بدون انجام تحقیقات در زمینه این حمله را رد می کنیم.
از طرفی ، یکی از تحلیل گران امور دفاعی به نام اکرام سهگل طی اشاره به حمله تروریستی در کشمیر هند ابراز داشت که برخی از عناصر غیر دولتی درصدد ایجاد مشکلات در روابط دو کشور هند و پاکستان هستند. باتوجه به این موضوع که از گذشته نیز روابط دو طرف با مشکلاتی روبرو بوده اند، این حمله نیز موجب بروز مشکلات بیشتر در روابط دو طرف در زمان وقوع انتخابات در هند شده است. وی از احتمال بررسی این مسئله توسط هند در مجمع بین المللی خبر داد و گفت : پاکستان در این زمینه باید با احتیاط برخورد کند.
 
تحلیل گر در ادامه با متهم کردن هند ابراز داشت که در گذشته نیز چنین عملیات هایی در هند انجام شده و آنها حتی به شهروندان خود نیز رحم نمی کنند، در نتیجه کشور پاکستان باید در این رابطه با احتیاط گام بردارد. مدت زمان زیادی تا برگزاری انتخابات هند نمانده است، لذا احتمال این که این کشور برای وارد کردن اتهاماتی به پاکستان چنین حمله ای را انجام داده باشد نیز وجود دارد.
 
همچنین یکی دیگر از کارشناسان امور دفاعی به نام حسن عسکری با اظهار این موضوع که حمله روز گذشته در کشمیر بزرگترین حمله انجام شده علیه نیروهای هند در کشمیر بوده است گفت : هند بر حسب عادت خود به کشور پاکستان اتهام حمله را وارد کرده است، اما این درحالی است که مسئولیت حمله انجام شده را یکی از انجمن های کشمیری بر عهده گرفته است. حسن عسکری از این موضوع که هند برای وارد کردن اتهام به کشور پاکستان از چنین سیاست ها و اقداماتی استفاده می کند خبر داد.
 
وی ابراز داشت که هند از این حمله برای ترویج نژادپرستی و افراط گرایی هندو ها برای کسب آراء بیشتر استفاده می کند.
 
خبرها حاکی از آن است که پس از این حمله کشور هند، سفیر پاکستان در هند را احضار کرد. همچنین هند طی یک نامه رسمی سفارتی از پاکستان خواستار اقداماتی علیه عناصر تروریستی گروه جیش محمد را شد.
 
ناگفته نماند که در پی حمله انتحاری به کاروان ارتش هند در منطقه پلوامه کشمیر، 44 تن از نظامیان ارتش هند جان باخته و تعدادی نیز زخمی شدند.
 
 
هند با تهدید پاکستان نسبت به پایان دادن به موضع ام اف ان پاکستان گفته و رسانه ها نیز از احتمال نقض و پایان دادن به پروژه راهداری کرتاپور پاکستان_هند خبر داده اند. نخست وزیر هند نریندر مودی اختیارات تام را به ارتش این کشور داده است. وی با انتقاد شدید از کشور پاکستان و وارد کردن اتهاماتی به این کشور گفت : پاکستان فکر می کند با توطئه ها و اقدامات خود می تواند هند را غیر مستحکم سازد، اما این تفکر اشتباهی است. به قدرت هایی که در حمله پلوامه نقش داشته اند پاسخ کوبنده ای خواهیم داد.

وزیر داخلی هند نیز در اظهارات خود گفت : این حمله توسط انجمن های مورد حمایت پاکستان در پلوامه انجام شده است که پاسخ کوبنده ای خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1