خبر فوری

 
انفجار در مسیر قطار جعفر اکسپرس در شهرستان سبی پاکستان
کد خبر :1161870536

12:46 1400/10/28


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, انفجار بمب, شهرستان سبی, قطار مسافربری, گروه های مسلح بلوچ,

انفجار در مسیر ریلی قطار جعفر اکسپرس در نزدیکی شهرستان سبی ایالت بلوچستان منجر به واژگونی سه واگن این قطار و انحراف از مسیر شد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| انفجار در مسیر ریلی قطار جعفر اکسپرس در نزدیکی شهرستان سبی ایالت بلوچستان منجر به واژگونی سه واگن این قطار و انحراف از مسیر شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، قطار جعفر اکسپرس از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان به سوی پیشاور در حال حرکت بود با حادثه انفجار مواجه شد که در نتیجه آن سه دستگاه واگن این قطار مسافربری از ریل خارج شد.

نیروهای امنیتی و گروه های امدادرسانی بلافاصله پس از اطلاع از این انفجار در محل حادثه حضور یافته و عملیات امدادرسانی به مصدومان احتمالی این حادثه آغاز شده است.

تاکنون هیچ جزئیاتی در خصوص شمار دقیق جان باختگان و یا مجروحان احتمالی این حادثه گزارش نشده است.

گفتنی است گروه های مسلح جدایی طلب بلوچ همواره خطوط ریلی و قطارهای باری و مسافربری را در ایالت بلوچستان هدف حملات خود قرار می دهند، اما تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

 

ارتش آزادی بخش بلوچ از گروه های جدایی طلب مسلح بلوچ در بیانیه ای مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه ابراز داشت: فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ امروز سه شنبه قطار جعفر اکسپرس که از کویته به سمت پنجاب در حال حرکت بود را در حوالی منطقه مشکاف واقع در منطقه بولان در نزدیکی سبی را به وسیله مواد منفجره هدف قرار دادند.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ خاطرنشان کرد: در نتیجه این انفجار چهار واگن قطار جعفر اکسپرس از ریل خارج گردید.

وی افزود: نیروهای ارتش اشغالگر پاکستان به وسیله قطار مذکور برای گذراندن ایام تعطیلات به سمت شهرهای خود عازم بودند که با اطلاع به هنگام بخش اطلاعات ما این عملیات توسط فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ به سرانجام رسید.

جیئند بلوچ گفت: در نتیجه این انفجار نظامیان موجود در چهار واگن سانحه دیده کشته و زخمی شدند. ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت این حمله را بر عهده می گیرد و اقدامات ما تا زمان دستیابی کامل به سرزمین آزاد بلوچ ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1