خبر فوری

 
 
انفجار در مراسم عید میلاد النبی در افغانستان
کد خبر :27280963

19:35 1397/08/29


برچسب ها : افغانستان, انتحاری, انفجار, تروریست, تروریسم, کابل,

در پی انفجار در مراسم عید میلاد النبی (صلی الله علیه و آله وسلم ) در افغانستان دست کم 40 نفر کشته و بیش از 60 تن دیگر نیز زخمی شده اند .


در پی انفجار در مراسم عید میلاد النبی (صلی الله علیه و آله وسلم ) در افغانستان دست کم 40 نفر کشته و بیش از 60 تن دیگر نیز زخمی شده اند .

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت وحید مجروح ، جشن عید میلاد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم )   در سالن عروسی کابل در حال برگزاری بود که ناگهان انفجار رخ داد .

طبق گزارش سخنگوی وزارت داخلی افغانستان نجیب دانش ، طبق اطلاعات اولیه به دست آمده در این زمینه معلوم میشود که انفجار توسط انتحاری انجام شده است که این انفجار موجب کشته و زخمی شدن بیش از 40 نفر شده است .

 

طبق گزارش یکی از افراد در نزدیکی محل حادثه ، حدود ساعت 6:15 به وقت محلی انفجار درحالی رخ داد که جشن در حال برگزاری بود . گفتنی است مدیر سالن عروسی در بیانات خود اظهار داشته است که این انفجار انتحاری بوده و در اواسط مراسم جشن رخ داده است . وی خاطر نشان کرد که تنها 30 جنازه را من تاکنون شمرده ام و اجساد باید بیش از این تعداد باشد ، امکان دارد این انتحاری برای هدف قرار دادن علمای موجود در جشن انجام شده باشد .

تا کنون هیچ یک از گروه های تکفیری یا تروریستی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اند . لازم به ذکر است چندی پیش داعش مسئولیت حمله انتحاری در کابل را بر عهده گرفته بود .

ارسال نظر

 
1