خبر فوری

 
 
انفجار بمب در خط لوله انتقال گاز در رحیم یار خان ایالت پنجاب پاکستان
کد خبر :397952852

13:34 1397/10/19


برچسب ها : انفجار بمب, خط لوله گاز, رحیم یار خان,

خط لوله انتقال گاز مایع RLNG از کراچی به اسلام آباد در نزدیکی منطقه رحیم یار خان ایالت پنجاب پاکستان، صبح امروز به وسیله یک بمب هدف قرار گرفت.


 

رحیم یار خان: خط لوله انتقال گاز مایع RLNG از کراچی به اسلام آباد در نزدیکی منطقه رحیم یار خان ایالت پنجاب پاکستان، صبح امروز به وسیله یک بمب هدف قرار گرفت.

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، بر اثر انفجار یک بمب کارگذاری شده در مسیر خط لوله انتقال گاز کراچی- اسلام آباد در منطقه رحیم یار خان، این خط لوله دچار آتش سوزی شدید شده است.

طبق گفته منابع شرکت خط لوله گاز شمالی(SNGPL)، این انفجار بر اثر یک بمب ساعتی به وقوع پیوسته است.

بر اساس اعلام مقامات نیروهای امدادی 1122، این بمب در مسیر خط لوله انتقال گاز واقع در خیابان بونگ منطقه صادق آباد و در نزدیکی تاسیسات انتقال گاز A-1 منفجر گردیده است.

محمد شعیب مهندس ارشد انتقال گاز  شرکت خط لوله گاز شمالی(SNGPL)، در این باره خبر داد: این خط لوله انتقال گاز به قطر 36 اینچ و به ضخامت 0.588 اینچ، یک سال پیش به منظور انتقال گاز از کراچی به اسلام آباد آغاز به کار کرد، این خط لوله علاوه بر مصارف صنعتی، ایستگاه های گاز و مصرف کنندگان خانگی را نیز تامین میکرد.

وی گفت: تروریستها شب گذشته حفره ای به میزان 3 فوت را بر روی این خط لوله ایجاد کردند و سپس با نصب یک دستگاه بمب، اقدام به منفجر نمودن این خط لوله نمودند.

وی افزود: این حادثه حوالی ساعت 2:40 بامداد به وقوع پیوست و حوالی ساعت 3:05 بامداد، وضعیت تحت کنترل نیروهای امدادی درآمد.

مهندس شعیب گفت: عملیات بازسازی این خط لوله آغاز شده است و ظرف 48 ساعت آینده اتمام خواهد یافت.

عباس رضا ناصر دستیار کمیسر صادق آباد این انفجار را یک اقدام تروریستی توصیف کرد و گفت: بلافاصله پس از این انفجار، تعداد 8 کامیون آتش نشانی متعلق به نیروهای آتش نشانی 1122، شرکت خط لوله گاز شمالی(SNGPL) و یک شرکت خصوصی به منظور اطفای حریق در محل حادثه حاضر شدند.

ارسال نظر

 
1