خبر فوری

 
 
انفجار انتحاری در کویته، 5 نفر جانباختند
کد خبر :1701949831

12:53 1400/02/02


برچسب ها : انفجار انتحاری, بلوچستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, کویته,

شب گذشته درپی انفجار خودروی انتحاری در پارکینگ هتل "سرینا" واقع در خیابان زرغون شهر کویته، 5 نفر جان باخته و 12 نفر از جمله اعجاز احمد دستیار کمیسر کویته و شبیر دستیار کمیسر جعفرآباد زخمی شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| شب گذشته درپی انفجار خودروی انتحاری در پارکینگ هتل "سرینا" واقع در خیابان زرغون شهر کویته، 5 نفر جان باخته و 12 نفر از جمله اعجاز احمد دستیار کمیسر کویته و شبیر دستیار کمیسر جعفرآباد زخمی شدند. براساس گزارش های منتشر شده، پس از انفجار انتحاری در هتل نامبرده واقع در منطقه امنیت بالا، تیراندازی نیز انجام شده است.

درپی این حادثه نیروهای پلیس با اسامی شجاعت عباسی، پاسبان شازیب، ایمل کاسی، اسد خروتی و نصیب الله نورزئی جان باخته اند.

گفته می شود که هتل پذیرای سفیر چین، هیئت چین و دیگر مقامات بود و آنها از اهداف این حمله بودند، از طرفی شیخ رشید احمد وزیرکشور پاکستان ضمن تایید این خبر که سفیر چین در این هتل اقامت داشت، گفت: اما او زمان انفجار آنجا نبود. این درحالی است که میرضیاءالله وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان اظهار داشت که گمانه زنی در این رابطه که سفیر چین در این حمله هدف بوده، قبل از وقت خواهد بود. وی افزود: مردم خود ما با دشمن دست به دست هم داده اند، به همین دلیل تروریست ها در آرزوهای خود موفق شدند.

اظهر اکرام رئیس پلیس طی گفتگو با مطبوعات حضور هیئت خارجی هنگام انفجار در هتل را انکار کرد.

به گفته نیروی پلیس، در این حمله از 40 تا 50 کیلوگرم مواد منفجره استفاده شده است. از طرفی محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و اظهار داشت که اسم شخص انتحاری محمد عباس ملقب به فاروق بوده است.  

 

از طرفی دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان و عمران خان نخست وزیر پاکستان در پیام هایی ضمن محکوم کردن این حمله و ابراز افسوس از ضایعه جان افراد بیگناه، گفتند: دشمنان کشور خواستار نابودی امنیت و صلح پاکستان هستند، کشانی که در ماه رمضان دست به چنین اعمال شنیعی می زنند، دشمنان کشور و اسلام هستند.

 

 

ارسال نظر

 
1