خبر فوری

 
 
انجمن مشائخ عظام پاکستان : علماء بدون تحقیق اجازه صدور فتوای کفر را ندارند
کد خبر :524794259

15:47 1397/11/12


برچسب ها : پاکستان, فتوا, کفر,

در اجلاس انجمن مشایخ عظام پاکستان که با شرکت سران مرکزی این انجمن برگزار شد ، سران طی تصمیمی علمای این کشور را از صدور فتوای کفر بی مورد علیه شخصی یا مذهبی ، خواستار عدم صدور چنین فتوایی شدند .


 

به گزارش راز نیوز، علمای مرکزی انجمن مشائخ عظام پاکستان پیر سید احمد شاه، پیر محمد الیاس قادری نقشبندی، پیر محمد راشد نقشبندی، پیر سید عدنان اکرم نقشبندی، پیر حاجی محمد افتخار نقشبندی، پیر امجد اقبال نشقبندی، پیر محمد عاصم نقشبندی و پیر صباح محمد نقشبندی طی بیانیه ای مشترک در اجلاس انجمن نامبرده ابراز داشته اند که علما بدون تحقیق و به دلیل تعصب نباید فتوای کفر را صادر کنند. در این بیانیه ابراز داشته شده است که برخی از علماء با اظهار سخنان فتنه انگیز خود موجب بروز فتنه و فساد در جامعه می شوند، در جامعه و وضعیت کنونی همه ی علماء و ملت پاکستان موظف به ایجاد وحدت و برادری با یکدیگر هستند.

این بیانیه ی مشترک در اجلاس سران مرکزی 'انجمن مشائخ عظام پاکستان' در استان لاهور صادر شده است.
در ادامه این بیانیه با اظهار این امر که درصورت بروز چنین موردی باید تمامی علماء با انجام تحقیقات تکمیلی و با احتیاط کامل برای برقراری امنیت در کشور پاکستان باید چنین فتوایی را صار کنند، ابراز داشته شد که، تمامی علماء ، مشایخ و همچنین ملت پاکستان باید اقداماتی در زمینه برادری، محبت، امنیت و احترام را در پیش گیرند. همچنین در این اجلاس برای برپایی هرچه سریعتر امنیت و اتحاد در پاکستان نیز مراسم دعایی برگزار شد.

ارسال نظر

 
1