خبر فوری

 
 
انتقال مبلغی بالغ بر 330 میلیون روپیه به حساب مدرسه جامعه حقانی توسط دولت ایالتی خیبر پختون خوا
کد خبر :1330100275

18:18 1398/01/23


برچسب ها : بودجه, پاکستان, مدرسه,

دولت ایالتی خیبر پختون خوا پاکستان در اقدامی مبلغ 30 میلیون روپیه از بودجه توسعه و بهینه سازی مدارس دولتی را به مدرسه دینی سمیع الحق به نام " دارالعلوم حقانی" واقع در منطقه نوشهره پرداخت کرده و دولت پیشین نیز مبلغ 300 میلیون روپیه را برای ساخت بخش جدیدی در مدرسه ، به آن منتقل کرده بود .


 

به گزارش راز نیوز، دولت ایالتی خیبر پختون خوا پاکستان در اقدامی مبلغ 30 میلیون روپیه از بودجه توسعه و بهینه سازی مدارس دولتی را به مدرسه دینی سمیع الحق به نام " دارالعلوم حقانی" واقع در منطقه نوشهره پرداخت کرده است.
براساس اطلاع رسانی منابع خبری موثق، دولت ایالتی خیبر پختون خوا طی سال جدید مالی مبلغی بیش از 1 میلیارد روپیه را برای توسعه و بهینه سازی مدارس دولتی اختصاص داده بود. اما این درحالی است که مبلغی از این بودجه را دولت ایالتی به دیگر استان‌ها انتقال داده و از باقی مانده بودجه نیز مبلغی به ارزش 30 میلیون روپیه را به مدرسه دینی دارالعلوم حقانی منتقل کرده است. گفته می شود که مقامات دولت ایالتی تاکنون از علت انتقال وجه بودجه مدارس دولتی به مدرسه دینی را اعلام نکرده اند.
قابل ذکر است که پرویز ختک وزیر ارشد اسبق ایالت خیبر پختون خوا نیز مبلغ 300 میلیون روپیه را در سال مالی 2016_17 میلادی برای ساخت بخش جدیدی در مدرسه دینی جامعه حقانی اختصاص داده بود.
پرویز رشید از رهبران سیاسی حزب مسلم لیگ (ن) در این رابطه در اعلامی بیان داشته بود که چرا به مدارسی که در قتل نخست وزیر اسبق بی‌نظیر بوتو نقش داشتند چنین مبالغ هنگفتی با عنوان انعام داده می شود؟

محمد اشفاق از ناظران اداره آموزش و پرورش و عضو خبرگزاری خارجی انگلیسی گفت : دولت خیبر پختون خوا سه سال قبل برای بهبودی وضعیت مدارس طی طرحی بودجه ای به طور سالانه برای این امر اختصاص داد که تاکنون مبلغی بالغ بر 900 میلیون روپیه به مدارس انتقال داده شده اند. تحت این طرح، دولت ایالتی 200 مدرسه را از سرتاسر ایالت انتخاب کرده است که برای مجهز کردن آنها به کتابخانه، آزمایشگاه و دیگر موارد ضروری مبالغی را به طور سالانه برای آنها منتقل خواهد کرد.
اشفاق احمد ابراز داشت، درحالی که بخشی از مبلغ بودجه مدارس را به مدرسه دینی جامعه حقانی منتقل کرده اند، دولت در تلاش برای صرف مبلغ بودجه در دیگر پروژه های شهرسازی نیست است.
برخی از منابع خبری از انتقال مبلغی بالغ بر 30 میلیون روپیه به مدرسه حقانی توسط دولت پیشین خبر دادند؛ قابل ذکر است که پس از انتقال وجه ذکر شده، مدرسه مجددا درخواست مبلغ بیشتری را کرد که دولت از بودجه مدارس دولتی مجددا مبلغی را انتقال داد.
از طرفی ضیاء الله بنگش مشاور ریاست آموزش و پرورش ایالت خیبر پختون خوا خبر داد که از انتقال چنین مبلغی به حساب مدرسه دینی خبری ندارد. درحالی که برای پرس‌وجوی موضوع فوق با سخنگوی وزیر ارشد ایالت نیز تماس های متعددی گرفته شد که ناموفق بودند.
لازم به ذکر است که سمیع الحق رهبر جمعیت علماء اسلام (ف) و جامعه حقانی که سال گذشته به قتل رسید، روابط دوستانه و نزدیکی با وزیر ارشد سابق ایالت و پرویز ختک داشته است.

ارسال نظر

 
1