خبر فوری

 
انتقاد پاکستان از عدم دعوت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با محوریت صلح افغانستان
کد خبر :1665383622

10:54 1400/05/16


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, روند صلح افغانستان, شورای امنیت سازمان ملل متحد, منیر اکرم, نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد,

منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد با انتقاد شدید از عدم دعوت از اسلام آباد در نشست شورای امنیت با محوریت صلح افغانستان، آن را بر خلاف قوانین شورای امنیت عنوان نمود.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد با انتقاد شدید از عدم دعوت از اسلام آباد در نشست شورای امنیت با محوریت صلح افغانستان، آن را بر خلاف قوانین شورای امنیت عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منشتر شده، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد طی اظهاراتی ضمن انتقاد شدید از اقدام شورای امنیت در فرانخواندن پاکستان در نشست این شورا با موضوع افغانستان گفت: پاکستان در متقاعد نمودن طالبان برای حضور پای میز مذاکرات نقش ویژه ای ایفا نموده است و بر همین اساس پاکستان برای حضور در نشست شورای امنیت درخواست شرکت داده بود اما با این وجود از پاکستان برای حضور در این نشست دعوت به عمل نیامد.

وی ابراز داشت: به نماینده افغانستان اجازه سخنرانی داده شد، اتهام زنی دشمنان امنیت در افغانستان علیه پاکستان را به شدت محکوم می کنیم، گروه های مسلح خواهان ثبات در افغانستان نیستند و ما منتظر نشست سه جانبه در دوحه قطر که 20 مرداد ماه برگزار خواهد شد هستیم.

به دنبال این اقدام شورای امنیت، نماینده دائم پاکستان با ارسال نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد مراتب اعتراض خود به این موضوع را اعلام داشته است.

در این نامه آمده است چرا سازمان های مردم نهاد NGO برای حضور در نشست شورای امنیت فراخوانده می شوند اما پاکستان برای شرکت در این نشست مورد دعوت قرار نمی گیرد، پاکستان که از دو دهه تحت تاثیر تحولات افغانستان قرار دارد باید در این نشست فراخوانده می شد، ریاست شورای امنیت توسط هند هیچ جای امید برای شفاف سازی نگذاشته است.

ارسال نظر

 
1