خبر فوری

 
 
انتقاد وزیر امور خارجه اسبق پاکستان از سکوت اسلام آباد در قبال ترور سردار سلیمانی
کد خبر :1520388806

12:33 1398/10/17


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و ایران, خواجه محمد آصف, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, سپاه قدس, قاسم سلیمانی, وزیر امور خارجه پاکستان,

خواجه آصف وزیر امور خارجه اسبق پاکستان با انتقاد از سکوت دولت حاکم اسلام آباد اظهار داشت: قاسم سلیمانی فردی بود که در سال 1989 میلادی دوره‌های تخصصی آموزش نظامی موسوم به کماندوهای اس اس جی را در پاکستان گذرانده بود و امروز برخی حتی از شهید خطاب کردن سردار سلیمانی نیز انتقاد می‌کنند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه اسبق پاکستان از سکوت دولت حاکم در قبال ترور سردار سلیمانی فرمانده دلیر سپاه قدس انتقاد کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خواجه آصف وزیر امور خارجه پاکستان در زمان نخست وزیری شاهد خاقان عباسی با انتقاد از سکوت دولت حاکم اسلام آباد در قبال ترور سردار ایرانی اظهار داشت: قاسم سلیمانی فردی بود که در سال 1989 میلادی دوره‌های تخصصی آموزش نظامی موسوم به کماندوهای اس اس جی را در پاکستان گذرانده بود و امروز برخی حتی از شهید خطاب کردن سردار سلیمانی نیز انتقاد می‌کنند.

وی با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه پاکستان و ایران افزود: دولت ایران حتی نیروهای نظامی خود را در حد وسیع در مرزهای خود با پاکستان مستقر نکرده است زیرا روابط دو کشور بر اساس اعتماد متقابل است و ما باید سیاست خارجی خود را مورد تجدید نظر قرار دهیم.

خواجه آصف خاطرنشان کرد: عربستان سعودی کشور قابل احترام برای ماست، اما شما را به خدا یک دوست را فدای دوست دیگرمان نکنیم، ما باید مواضع خود را بر اساس خواست کشورهای عربی تنظیم نماییم، اما روابط ما با ایران نیز بسیار دیرینه و دوستانه و بر اساس اعتماد و همدلی است.

وی ادامه داد: عمران خان از ایفای نقش میان ایران و آمریکا برای ایجاد صلح سخن به میان آورده بود، اگر این صلح است پس جنگ و درگیری میان دو کشور چه خواهد بود؟! اگر ایران دچار جنگ گردد آتش آن دامن پاکستان را نیز خواهد گرفت، پاکستان دارای روابط و مشترکات دیرینه مذهبی و فرهنگی با ایران است و ما نگران تمامی اتفاقات اخیر در این کشور هستیم.

وزیر امور خارجه اسبق پاکستان ابراز داشت: پاکستان و ایران دارای چند هزار کیلومتر مرز مشترک با یکدیگر هستند و ارتش ایران هیچ‌گونه نیروی مخصوص برای حفاظت از آن را نگمارده است، ما باید روابط خود با کشورهای همسایه را اهمیت دهیم، آمریکا طی سه دهه گذشته 3 کشور اسلامی را به ویرانه تبدیل نموده است، کشورهای لیبی، سوریه و عراق که زمانی دارای بهترین امکانات رفاهی و زندگی و اقتصاد مستحکم بودند به دلیل دخالت‌های بی‌جای آمریکا اکنون ویرانه‌ای بیش نیستند، اکنون اگر جنگ دامن گیر کشور همسایه یعنی ایران شود پاکستان نیز از آن بی تأثیر نخواهد بود.

ارسال نظر

 
1