خبر فوری

 
 
انتقاد مقام محلی افغان از دخالت نهادهای امنیتی پاکستان در افغانستان
کد خبر :1566620489

12:16 1399/11/06


برچسب ها : احمد علی حضرت, استان ننگرهار, پاکستان و افغانستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, شورای استانی, مرز افغانستان, مرز پاکستان و افغانستان,

احمد علی حضرت رئیس شورای استانی ولایت ننگرهار افغانستان با افشای تلاش های نهادهای امنیتی پاکستان برای دخالت در امور افغانستان خواستار اقدام مناسب دولت کابل نسبت به آن شد.


جلال آباد: به گزارش راز نیوز| احمد علی حضرت رئیس شورای استانی ولایت ننگرهار افغانستان با افشای تلاش های نهادهای امنیتی پاکستان برای دخالت در امور افغانستان خواستار اقدام مناسب دولت کابل نسبت به آن شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رئیس شورای استانی ولایت ننگرهار در این خصوص ابراز داشت: نهادهای امنیتی پاکستان با فراخواندن ساکنان مناطق مرزی افغانستان و پاکستان به آنان قول اعطای تابعیت به همراه مبالغ نقد را داده اند و تلاش دارند با استفاده از این روش آرا خود را در مسائل مرزی و قبایلی افزایش دهند.

احمد علی این اقدام نهادهای دولتی و امنیتی پاکستان را مداخله در امور افغانستان خواند و از دولت کابل خواستار انجام اقدامات موثر جهت متوقف نمودن آن شد.

گفتنی است نهادهای امنیتی پاکستان از این عناصر برای ترور افراد مورد هدف خود استفاده می کنند و هدف قرار دادن بلوچ های جدایی طلب به وسیله انفجار بمب و یا تیراندازی نیز بخشی از این اقدامات دولت و نهادهای امنیتی پاکستان در استفاده از عناصر افغان می باشد.

عوامل افغان وابسته به دولت پاکستان همواره فعالیت های مختلفی در مرز مشترک افغانستان و پاکستان دارند و در قبال دریافت مبالغ نقد افراد مورد هدف دولت پاکستان را ترور می کنند.

ارسال نظر

 
1