خبر فوری

 
 
انتقاد شدید سردار اختر مینگل از ادامه روند ربوده شدن شهروندان بلوچ به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان در دولت حاکم
کد خبر :541835121

15:29 1399/08/12


برچسب ها : BNP, اپوزیسیون, اختر مینگل, افراد ربوده شده بلوچ, حزب ملی بلوچستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, گروه های مسلح بلوچ,

سردار اختر جان مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان(BNP) گفت: در زمان حکمرانی دولت حاکم تعداد 1500 نفر از شهروندان بلوچ به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و ناپدید شدند و من فهرست این افراد را فرماندهی ارتش پاکستان ارائه کردم.


کویته: به گزارش راز نیوز| سردار اختر جان مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان(BNP) گفت: در زمان حکمرانی دولت حاکم تعداد 1500 نفر از شهروندان بلوچ به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و ناپدید شدند و من فهرست این افراد را فرماندهی ارتش پاکستان ارائه کردم.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سردار اختر جان مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان(BNP) در گفتگو با یکی از خبرگزاری های محلی پاکستان اظهار داشت: ما هیچگاه گروه های مسلح جدایی طلب بلوچ را مورد حمایت قرار ندادیم، شرایط ایجاد شده باعث گردید مردم بلوچ دست به اسلحه برده و به مناطق کوهستانی پناه ببرند.

وی افزود: شرایط موجود در بلوچستان و محرومیت این ایالت از ابتدایی ترین امکانات زندگی طی 70 سال اخیر باعث ناراحتی مردمان بلوچ و در نهایت شورش آنان شده است، در شرایطی که مذاکرات با شبه نظامیان طالبان امکان پذیر است چرا نمی توان با گروه های مسلح بلوچ وارد مذاکره شد؟!

رئیس حزب ملی بلوچستان ابراز داشت: پنجاب مسئول تمامی محرومیت ها در ایالت بلوچستان است، زیرا تمامی حاکمان و مسئولان دولت محلی این ایالت از سوی پنجاب(دستگاه های حاکم) برگزیده می شوند و این افراد باید پاسخگوی محرومیت های موجود در بلوچستان باشند.

وی گفت: در حال حاضر تغییرات بسیاری در سطح کشور آغاز شده است که نه تنها به نفع بلوچستان بلکه برای تمام کشور مثبت و سودمند خواهد بود، حزب ما تصمیمات لازم برای نهضت استعفا و کناره گیری از قدرت برای حزب حاکم را اتخاذ نموده است و هر تصمیمی که از سوی رهبران اپوزیسیون صورت بگیرد ما حامی آن خواهیم بود، حزب حاکم پاکستان هیچ مجوزی برای ادامه حکمرانی و حضور بر سر اقتدار در کشور را ندارد.

وی با بیان اینکه افراد ناپدید شده مهمترین و اساسی ترین معضل ایالت بلوچستان است گفت: ربوده شدن شهروندان بلوچ به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان اصلی ترین مسئله بلوچستان است که بدون حل آن نمی توان دیگر مسائل بلوچستان را پایان داد.

سردار اختر جان مینگل خاطرنشان کرد: معضل ربوده شدن شهروندان بلوچ پس از ربوده شدن برادر من به نام اسد مینگل در سال 1976 میلادی آغاز شده است، این روند سپس در زمان دولت پرویز مشرف ادامه یافت که تاکنون پابرجاست، در زمان دولت حاکم نیز اگرچه 450 نفر از شهروندان ربوده شده از بند سرویس های اطلاعاتی آزاد شده اند، اما همزمان 1500 نفر دیگر از نقاط مختلف بلوچستان توسط سازمان های امنیتی پاکستان بازداشت و سپس ناپدید شده اند.

وی گفت: در زمان سفر رهبران حزب حاکم تحریک انصاف به کویته رایزنی هایی میان ما صورت گرفت و توافقنامه ای 6 بندی به امضاء رسید، اما مقامات دولت حاکم هیچگاه به آن عمل ننمودند، بنابراین ما مجبور به پایان ائتلاف خود با این حزب شدیم، ما در تمامی مسائل و عرصه های سیاسی، مشروط به اجرای مفاد توافقنامه صورت گرفته به حمایت از حزب حاکم پرداختیم.

رئیس حزب ملی بلوچستان(BNP) تصریح کرد: ما در زمان دولت احزاب مسلم لیگ(ن) و حزم مردم پاکستان نیز مفاد درخواستی خود را به آنان ارائه کردیم، اما آنان این نکته را پذیرفتند که هیچ قدرت و اختیار قانونی در این زمینه ندارند، اما حزب حاکم تحریک انصاف توافقنامه ای را در این خصوص با ما به امضاء رسانده و قول مساعد همکاری را دادند، اما تاکنون علی رغم پیگیری های مکرر صورت گرفته، هیچ اقدامی در جهت تامین درخواست های ما انجام نشد.

وی افزود: ما علاوه بر این فهرستی از افراد ربوده شده را به فرمانده ستاد ارتش پاکستان ارائه کردیم، زیرا دولت حاکم هیچ اختیاری در زمینه پیشبرد خواسته های نداشته و ندارد.

سردار اختر مینگل گفت: رویکرد دستگاه های حکومتی و سیاست گذار پاکستان نسبت به بلوچستان همواره به عنوان یک شهرک کوچک بوده و نظر مردم این خطه هیچ اهمیتی نزد دولتمردان و سازمان های حاکم نداشته است و اکنون این مسئله به یک معضل اساسی در سرتاسر کشور تبدیل گشته است.

ارسال نظر

 
1