خبر فوری

 
 
انتصاب شوکت ترین به عنوان مشاور نخست وزیر پاکستان درپی پایان مدت وزارت
کد خبر :1349563910

12:47 1400/07/26


برچسب ها : انتصاب, پاکستان, شوکت ترین, مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان, وزیر خزانه داری پاکستان, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

دوره حضور شوکت ترین به عنوان وزیر دارایی فدرال که روز شنبه 24 مهر ماه پایان یافت، وی به عنوان مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خزانه داری منتصب و اعلامیه او نیز صادر شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دوره حضور شوکت ترین به عنوان وزیر دارایی فدرال که روز شنبه 24 مهر ماه پایان یافت، وی به عنوان مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خزانه داری منتصب و اعلامیه او نیز صادر شده است. گفتنی است سمت او برابر با وزیر فدرال خواهد بود.

براساس گزارش، درپی پایان یافتن سمت وزارت شوکت ترین، وی دیگر قادر به ریاست کمیته هایی چون کمیته ارتباطی اقتصادی و غیره نخواهد بود و وی برای شرکت در نشست های کابینه، نیازمند مجوز خصوصی نخست وزیر خواهد بود.

شایان ذکر است شوکت ترین بدون انتخاب شدن به عنوان عضو مجلس ملی، به سمت وزارت دارایی منتصب شده بود که براساس ماده 91 قانون اساسی پاکستان، شخص غیرمنتخب تنها می تواند به مدت 6 ماه در سمت وزارت فدرال حضور یابد، اما برای ماندن در کابینه باید سناتور یا عضو مجلس شورای ملی باشد، در غیر این صورت این فرد غیرمنتخب تنها به مدت 6 ماه می تواند در کابینه حضور داشته باشد.  

ارسال نظر

 
1