خبر فوری

 
 
انتصاب سفرای پاکستان در ایران و 20 کشور دیگر جهان
کد خبر :91602677

10:39 1398/09/24


برچسب ها : پاکستان و ایران, سفرای پاکستان, سفیر پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای از تعیین سفرا، کمیساریای عالی و سرکنسول جدید خود در 21 کشور جهان خبر داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان سفرا و نمایندگان خود در ایران و 20 کشور دیگر جهان را تعیین نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای از تعیین سفرا، کمیساریای عالی و سرکنسول جدید خود در 21 کشور جهان خبر داد.

طبق این بیانیه، دکتر محمد فیصل سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان به عنوان سفیر پاکستان در آلمان معرفی گردیده است، بر این اساس دکتر محمد فیصل مدیرکل اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا(سارک) نمایندگی دولت پاکستان در آلمان را عهده دار خواهد شد، گفته می شود قرار است عائشه فاروقی به عنوان سخنگوی جدید دفتر وزارت امور خارجه پاکستان فعالیت خود را آغاز نماید.

همچنین «رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در کره جنوبی به عنوان سفیر جدید پاکستان در ایران تعیین گردیده است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، شفقت علی خان به عنوان سفیر جدید پاکستان در روسیه تعیین و محمد ندیم خان سفیر پاکستان در یونان، جوهر سلیم سفیر پاکستان در ایتالیا، ملک محمد فاروق سفیر پاکستان در لهستان، مریم مدیحه آفتاب سفیر پاکستان در بلغارستان و سید اسد علی گیلانی نیز سفیر پاکستان در ازبکستان خواهد بود.

ادامه فهرست سفرا و نمایندگان جدید پاکستان در کشورهای مختلف جهان به این شرح می باشد: عرفان احمد سفیر پاکستان در ترکمنستان، خالد اعجاز سفیر پاکستان در آرژانتین، دکتر ظفر اقبال سفیر پاکستان در رومانیه، احمد فاروق سفیر پاکستان در دانمارک، سردار اظهر طارق خان سفیر پاکستان در قرقیزستان، زاهد حسین سرکنسول پاکستان در فرانکفورت آلمان، خانم ثمینه مهتاب سرکنسول پاکستان در شانگدوی چین، محمد طارق وزیر سرکنسول پاکستان در منچستر انگلیس.

همچنین حکم ماموریت دکتر سعید خان سفیر پاکستان در آذربایجان نیز به مدت شش ماه تمدید گردیده است.

وزارت امور خارجه پاکستان علاوه بر این دو افسر نظامی را نیز به عنوان سفرای دولت پاکستان معرفی نموده است، بر این اساس سرلشکر عمر فاروق برکی فرمانده کل سابق نیروهای رنجرز ایالت پنجاب به عنوان سفیر پاکستان در اردن و دریاسالار اطهر مختار نیز به عنوان سفیر پاکستان در مالدیو فعالیت خواهند نمود.

ارسال نظر

 
1