خبر فوری

 
 
انتشار اعلامیه تهدید آمیز طالبان در وزیرستان شمالی برای خروج نیروهای امنیتی
کد خبر :1279438874

01:27 1398/02/30


برچسب ها : پاکستان, پیشاور, تهدید, گروه تروریستی طالبان,

گروه تروریستی طالبان با انتشار اعلامیه تهدید آمیز در مرکز میران شاه واقع در وزیرستان شمالی خواستار خروج نیروهای امنیتی منطقه شد.


 

پیشاور : به گزارش راز نیوز : در روز پنج شنبه یک نیروی امنیتی در میران شاه توسط تیراندازی افراد ناشناس که به وسیله موتور سیکلت حمله کرده بودند به قتل رسید در حالی که 2 نفر دیگر هم جان خود را از دست دادند.

به گفته پلیس : فردی به نام خان دراز توسط این گروه تروریستی در روستایی به نام دیگان واقع در دته خیل مورد هدف تیراندازی قرا گرفت و جان خود را از دست داد ، این روستا در گذشته به عنوان یک حاکمیت شبه نظامی گروه های تروریستی مورد استفاده قرار می گرفت.

با توجه به گفته مقامات : مهاجمان اعضای این گروه تروریستی پس از پایان عملیات خود موفق به فرار شدند و به طور رسمی تا کنون هیچ بیانیه ای در این مورد گزارش نشده است ، از ماه گذشته تا کنون این اولین حادثه ای می باشد که در آن نیروهای امنیتی جان خود را از دست می دهند.

اعلامیه تهدید آمیز از طرف یکی از گروه تروریستی طالبان به رهبری حافظ گل بهادر از طرف ائتلاف المجاهدین در سراسر وزیرستان شمالی انتشار یافته است که در آن مقامات ارشد و نیروهای پلیس را تهدید کرده است. طبق اطلاعات به دست آمده طی این اعلامیه گفته شده است که نیروهای امنیتی و پلیس حق پوشیدن لباس فرم و حمل اسلحه را در کل منطقه ندارند. طبق این اعلامیه دختران حق رفتن به مدرسه و کودکان حق استفاده از قطره جلوگیر از فلج اطفال را ندارند و همچنین زنان حق استفاده از موتور سیکلت را ندارند و برگزاری جشن به مناسب های شادی و استخدام افراد در سازمان های امنیتی منع شده است.

وزیرستان شمالی از سال 2006 تا 2014 مرکز پرورش گروهای تروریست داخلی و خارجی بوده است و نیروهای امنیتی در سال 2014 پس از عملیات ضد تروریستی و نظامی در کل منطقه قادر به خروج تروریست ها از منطقه شدند.

در طول یک سال بیش از 100 نفر در وزیرستان شمالی کشته شدند از جمله رهبر قبیله ها ، مقامات دولتی ، کارمندان ارشد و نیروهای امنیتی می توان نام برد ، در طول این دوران هیچ گروه تروریستی تا کنون مسولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

ارسال نظر

 
1