خبر فوری

 
 

 

 

شهباز شریف گفت: امیدواریم نمایندگان حزب مردم در پارلمان ایالت پنجاب از ما حمایت کنند تا بتوانیم قدرت را در این ایالت به دست بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر 6 نماینده حزب مردم در پارلمان ایالت پنجاب از ما حمایت کنند می‌توانیم تشکیل قدرت دهیم و مانع قدرت مطلق تحریک انصاف در کشور باشیم.

مخدوم احمد در پاسخ به شهباز شریف گفت: تصمیم نهایی در مورد حمایت یا عدم حمایت از حزب نواز به عهده مسئولین ارشد حزب مردم است و او نیز تابع آنان خواهد بود.

این در حالی است که حزب نواز و حزب مردم تصمیم خود را برای عدم تحریم پارلمان گرفته‌اند و نمایندگان این دو حزب در پارلمان‌های ایالتی و ملی پاکستان حضور خواهند داشت.

تعداد نمایندگان حزب نواز در پارلمان ایالت پنجاب 129 نفر می‌باشد و تحریک انصاف موفق شده 122 نماینده خود را راهی پارلمان این ایالت کند.

روز گذشته 4 نفر از نمایندگان آزاد به تحریک انصاف پیوستند و اینک هر دو حزب نواز و تحریک انصاف در تلاش هستند تا با جلب رضایت سایر نمایندگان آزاد یا احزاب کوچکتر قدرت را در ایالت پنجاب به دست بگیرند.

گفتنی است ایالت پنجاب پر جمعیت ترین ایالت پاکستان است و حزبی که قدرت را در این ایالت به دست بگیرد از اختیارات بسیار وسیعی بهره‌مند خواهد شد.

این در حالی است که «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان اعلام کرده بود همکاری با حزب نواز محال است زیرا آنها جز فریب دادن سایر احزاب کاری بلند نیستند.

 

ارسال نظر

 
1