خبر فوری

 
 
امنیت افغانستان،دلیل اصلی همکاری های پاکستان و آمریکا
کد خبر :40155270

09:57 1397/07/20


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, طالبان,

کارشناسان سیاسی معتقدند که امنیت افغانستان و ثبات آن،از دلایل اصلی روابط صمیمانه پاکستان و آمریکاست اما عدم اعلام موضع شفاف از سوی واشنگتن برای حل اختلافات یک کشور جنگ زده،جای تفکر دارد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،کارشناسان سیاسی معتقدند که امنیت افغانستان و ثبات آن،از دلایل اصلی روابط صمیمانه پاکستان و آمریکاست اما عدم اعلام موضع شفاف از سوی واشنگتن برای حل اختلافات یک کشور جنگ زده،جای تفکر دارد.

پس از سفر وزیر امور خارجه پاکستان به آمریکا، کارشناسان سیاسی این سخنان را در کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای پاکستان مطرح نمودند.

سناتور مشاهد حسین سید رئیس کمیسیون روابط خارجی در سخنانی در خصوص نقطه امید میان روابط پاکستان و آمریکا و روابط دو کشور در آینده گفت:واشنگتن با اشاره های در حال فهماندن آن است که آمریکا به دنبال حل سیاسی بحران افغانستان است و در تلاش است تا طالبان را به پای میز مذاکره بنشاند اما آمریکا برای نفوذ در افغانستان و طالبان دچار تذلذل است.

جلیل عباس جیلانی سفیر سابق پاکستان در این باره گفت:بهبود روابط با آمریکا به نفع پاکستان خواهد بود و فرصت های همکاری استراتژیک برای پاکستان فراهم خواهد شد.

وی گفت:من معتقدم آمریکا بسیار دیر متوجه این موضوع شده است که سیاست های خود در قبال پاکستان را مورد تجدید نظر قرار دهد،زیرا سیاست های پیشین آمریکا با شکست روبرو شده است.

وی با خوشایند خواندن دیدار مقامات پاکستان و آمریکا آن را گام مناسبی برای آغاز روابط دو کشور ارزیابی کرد.

معید یوسف معاون موسسه صلح آمریکا در واشنگتن با اشاره به تاثیر وضعیت افغانستان بر روابط پاکستان و آمریکا پیشنهاد داد:به منظور توسعه روابط پاکستان و آمریکا و اقدامات برای تامین امنیت افغانستان،سیاست های پاکستان را مورد بررسی قرار دهید.

وی با تحلیل سفر وزیر امور خارجه پاکستان به آمریکا و دیدار با مقامات آمریکایی گفت:سفر شاه محمود قریشی به آمریکا برای بهبود روابط دو کشور بسیار مثبت و موثر بوده است.

وی گفت:پاکستان دو گزینه برا انتخاب داشت و این نکته یقینی بود که در آینده ای نه چندان دور،منطقه به دو بلوک تقسیم خواهد شد که در یک سو آمریکا و هند و در سویی دیگر پاکستان و چین قرار خواهند داشت و ما بر اساس این نکته روابط یکسانی با پکن و واشنگتن برقرار نمائیم.

ارسال نظر

 
1