خبر فوری

 
 
امضای یادداشت تفاهمی توسیع پایگاه نظامی آمریکا در قطر
کد خبر :462373255

19:08 1397/10/24


برچسب ها : آمریکا, پایگاه نظامی, پایگاه هوایی, قطر,

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر محمد بن عبدالرحمن طی بیانیه ای ابراز داشت که میان دو کشور قطر و آمریکا یادداشت تفاهمی گسترش پایگاه آمریکا در قطر امضاء شده است.


 

به گزارش راز نيوز، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر محمد بن عبدالرحمن طی بیانیه ای ابراز داشت که میان دو کشور قطر و آمریکا یادداشت تفاهمی گسترش پایگاه آمریکا در قطر امضاء شده است.

گفتنی است محمد بن عبد الرحمن روز گذشته با شرکت در دور دوم مذاکرات استراتژی مشترک دو کشور نامبرده با مائیک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد. همچنین دوطرف طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک از اجرایی کردن این یادداشت خبر دادند.
در این دیدار دوطرف در رابطه با مسائلی همچون : ماموریت صلح، بحران سفارتی میان کشورهای حوزه خلیج فارس، سوریه و تروریسم به گفت و گو پرداختند، همچنین گفتنی است دو طرف در رابطه با مبارزه با تروریسم و دیگر امور نیز توافقنامه های مشترکی را امضاء کردند.

طبق گزارش منابع قطری ، یادداشت مذکوره در رابطه با پایگاه هوایی العدیده که در فاصله 30 کیلومتری از دوحه واقع شده، به امضاء رسیده است. هم اکنون بیش از 10 هزار نیروی نظامی آمریکایی در این پایگاه هوایی حضور دارند.

ارسال نظر

 
1