خبر فوری

 
امضای سه توافقنامه به ارزش 87 میلیون یورو میان پاکستان و اتحادیه اروپا در اسلام آباد
کد خبر :10764816

19:36 1401/10/19


برچسب ها : امضای توافقنامه, پاکستان و اتحادیه اروپا, دبیر وزارت امور اقتصادی پاکستان, سفیر اتحادیه اروپا, محیط زیست, نرخ رشد اقتصادی,

پاکستان و اتحادیه اروپا سه توافقنامه به ارزش 87 میلیون یورو در راستای سازگار نمودن انرژی با محیط زیست و رشد اقتصادی فراگیر به امضا رساندند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان و اتحادیه اروپا سه توافقنامه به ارزش 87 میلیون یورو در راستای سازگار نمودن انرژی با محیط زیست و رشد اقتصادی فراگیر به امضا رساندند.

به گفته وزارت امور اقتصادی پاکستان، دکتر کاظم نیاز دبیر وزارت امور اقتصادی پاکستان و دکتر رینا کاوینکا سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان این توافقنامه ها را امضا نمودند.

محتوای این قراردادها در زمینه توسعه زنجیره ارزش کشاورزی، انرژی سازگار با محیط زیست و نیروی انسانی زبده در ایالات خیبر پختون خوا، گیلگیت بالتستان و بلوچستان تعریف شده است که این سه پروژه بخشی از کمک اتحادیه اروپا به پاکستان در راستای بازسازی و بهبود وضعیت سیل زدگان می باشد.

هر دو طرف پس از امضای قراردادها به گفتگو بایکدیگر پرداختند که در همین حال، دکتر کاظم نیاز ضمن تشکر از حمایت های اتحادیه اروپا، این پروژه ها را کمک به ارتقای شاخص های اجتماعی و اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: اتحادیه اروپا شریک توسعه قابل اعتماد و ارزشمند پاکستان بشمار می آید و نقش مهمی در توسعه اجتماعی و اقتصادی پاکستان ایفا می کند.

در ادامه این نشست، سفیر اتحادیه اروپا پاکستان را به دلیل جمعیت جوان و منابع طبیعی، کشوری با پتانسیل های فراوان عنوان کرد و گفت: این پروژه ها توسعه زنجیره ارزش کشاورزی، انرژی سازگار با محیط زیست و فرصت های شغلی را برای جوانان تسهیل مینماید و منجر به بازسازی و بهبود وضعیت سیل زدگان پس از وقوع سیل اخیر خواهد شد.

ارسال نظر

 
1