خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور اقتصادی پاکستان دو پروژه به ارزش 500 میلیون دلار را با بانک جهانی امضاء کرده است که شامل پروژه تاب آوری و تحول جامع کشاورزی پنجاب به ارزش 200 میلیون دلار و پروژه دسترسی داخلی در ایالت خیبر پختون خوا به ارزش 300 میلیون دلار می باشد.

گفتنی است روز چهارشنبه 11 آبان دکتر کاظم نیاز معاون وزیر امور اقتصادی پاکستان و ناجی بن حسائن مدیر کشوری بانک جهانی این دو پروژه را امضاء کردند. پروژه پنجاب به منظور ترویج تحول کشاورزی تاب آوری و فراگیر، افزایش دسترسی عادلانه به آب کشاورزی و افزایش بهره وری در پنجاب و بهبود درآمد کشاورزان، به ویژه صاحبان زمین های کشاورزی کوچک و متوسط طراحی شده است. این پروژه به تبدیل کشاورزی پنجاب به بخش فراگیرتر، مولدتر، پایدار تر و بازار محور کمک خواهد کرد.

هدف پروژه 300 میلیون دلاری دسترسی خیبر پختون خوا، بهبودی دسترسی امن و مقاوم در برابر آب و هوا به مدارس، امکانات بهداشتی و بازار ها در این ایالت می باشد. تحت این پروژه دولت ایالت موفق خواهد بود تا ضمن نوسازی مسیر های تردد و ساخت آن، تاب آوری زیرساخت های آب و هوایی را بهبود بخشد. پروژه همچنین شامل ساخت جوی های آب، ساخت پل ها، بهسازی پل ها، بهبود زیرساخت ها و تجهیزات ایمنی جاده ها در اطراف چاله ها، مزارع، مدارس، فراهم کردن امکانات بهداشتی و دسترسی به بازار ها، زیر ساخت های فیبر نوری برای تسهیل گسترش اتصال به اینترنت و سفر ایمن و مقرون به صرفه برای دسترسی آسان تر دختران به مدارس و ارائه وسایل حمل و نقل برای دانش آموزان دختر مناطق محروم می شود.

شایان ذکر است وزارت امور اقتصادی پاکستان در ماه اوت 2022 میلادی سه پروژه دیگر به ارزش 690 میلیون دلار شامل سازماندهی زمین های کشاورزی، رشد بخش مسکن و بهبودی وضعیت بهداشت در سطح کشور با بانک جهانی امضاء کرده بود. گفتنی است 82 میلیون دلار از این مبلغ کمک مالی بلاعوض بانک جهانی به پاکستان بود.

ارسال نظر

 
1