خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه یک میلیارد دلاری میان پاکستان و ازبکستان در تاشکند
کد خبر :1917628842

17:14 1401/12/05


برچسب ها : ارتباطات, ازبکستان, امضای توافق نامه, امضای توافقنامه, انرژی, پاکستان و ازبکستان, توافقنامه, روابط دوجانبه, صنعت, صنعت نساجی, محمد اسحاق دار, نفت, همکاری دوجانبه, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان, وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان, کشاورزی,

توافقنامه ای به ارزش یک میلیارد دلار میان محمد اسحاق دار وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان و لذیذ قدرت اف وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت خارجی ازبکستان به امضا رسید.


 

تاشکند: به گزارش راز نیوز | توافقنامه ای به ارزش یک میلیارد دلار میان محمد اسحاق دار وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان و لذیذ قدرت اف وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت خارجی ازبکستان به امضا رسید.

بر اساس جزئیات، محمد اسحاق دار وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان و  لذیذ قدرت اف وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت خارجی ازبکستان در حاشیه هشتمین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی پاکستان و ازبکستان، توافقنامه ای به ارزش یک میلیارد دلار در زمینه های تجارت، اقتصاد، همکاری های علمی و فنی را امضا نمودند.

در این نشست، راه‌های توسعه روابط میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، بانکی، صنعت و تولید، سرمایه‌گذاری، صنعت نساجی، انرژی، نفت، منابع طبیعی، حمل‌ونقل، ارتباطات، کشاورزی، گردشگری و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال، محمد اسحاق دار روابط میان دو کشور به ویژه در بخش های حمل و نقل و تجارت را در حال توسعه خواند و گفت: پاکستان مشتاق همکاری با ازبکستان در زمینه های مختلف از جمله خودرو، فناوری اطلاعات و منابع طبیعی می باشد.

در ادامه این نشست، هر دو طرف بر لزوم استفاده کامل و بهینه از ظرفیت تجاری و گسترش روابط دوجانبه تاکید نموده و بر تسهیل رشد پایدار، ایجاد زنجیره تامین و محیط نظارتی میان دو کشور توافق کردند.

هیئت ازبکستانی توافق یک میلیارد دلاری را موجب ارتقای کالاها و خدمات میان دو کشور دانست و بر گسترش روابط چندجانبه میان پاکستان و ازبکستان تاکید نمود.

در پایان این نشست، هر دو طرف به توافق رسیدند که نهمین نشست بعدی کمیسیون مشترک بین دولتی را در سال 2024 برگزار نمایند.

ارسال نظر

 
1