خبر فوری

 
 
امضای توافقنامه همکاری میان پاکستان و ترکیه در حاشیه نمایشگاه صنایع دفاعی و هوافضای استانبول
کد خبر :2141408437

09:48 1401/08/09


برچسب ها : استانبول, امضای توافقنامه, پاکستان و ترکیه, خلوصی آکار, رئیس ستاد لجستیک ارتش پاکستان, رئیس ستاد کل ارتش ترکیه, ژنرال یاشار گولر, سپهبد ثاقب محمود ملک, نمایشگاه ساها اکسپو 2022, همکاری دفاعی, وزیر دفاع ترکیه,

در پایان نمایشگاه چهار روزه صنایع دفاعی و هوافضای 2022 استانبول موسوم به ساها اکسپو 2022 شرکت‌های پاکستانی و ترکیه‌ای توافقنامه همکاری را امضا نمودند.


استانبول: به گزارش راز نیوز| در پایان نمایشگاه چهار روزه صنایع دفاعی و هوافضای 2022 استانبول موسوم به ساها اکسپو 2022 شرکت‌های پاکستانی و ترکیه‌ای توافقنامه همکاری را امضا نمودند.

پایگاه اطلاع رسانی امور دفاعی پاکستان موسوم به Global Defense Insight و شریک رسمی رسانه‌ای نمایشگاه ساها 2022 استانبول طی پیامی در صفحه رسمی خود در توییتر عنوان داشت: شرکت صنایع واه پاکستان(WIL) و شرکت ترکیه‌ای اتسکی لیمیتید در حاشیه نمایشگاه ساها 2022 توافقنامه‌ای در زمینه پروژه تولید مهمات را نهایی نمودند.

محمد اسرارترین وزیر تولیدات دفاعی پاکستان در حاشیه این نمایشگاه با خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه دیدار نمود.

طبق اعلام صفحه کاربری رسمی نیروهای مسلح ترکیه در توییتر، ژنرال یاشار گولر فرمانده ستاد کل ارتش ترکیه نیز در حاشیه نمایشگاه ساها 2022 با سپهبد ثاقب محمود ملک رئیس ستاد لجستیک ارتش پاکستان دیدار کرد. در این دیدار امور مربوط به همکاری‌های دفاعی میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ساها اکسپو یک نمایشگاه در زمینه صنایع دفاعی و هوافضا است که هر دو سال یکبار در استانبول ترکیه برگزار می‌گردد، این نمایشگاه بزرگ‌ترین گردهمایی صنعتی در ترکیه و اروپا به شمار می‌رود که در آن تعداد 876 شرکت و 24 دانشگاه مشارکت دارند.

نهاد ریاست جمهوری ترکیه این نمایشگاه بزرگ دفاعی را با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت دفاعی ملی، وزارت صنعت و فناوری، وزارت بازرگانی، معاونت صنایع دفاعی نهاد ریاست جمهوری و سایر نهادهای عمومی نظامی و غیرنظامی برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه علاوه بر ارائه محصولات با تکنولوژی بالا برای اولین بار محصولات مهم استراتژیک در زمینه صنایع دفاعی، هوایی، دریایی و فضایی به نمایش گذاشته شده است.

به گفته خلوق بیرقدار رئیس هیئت مدیره نمایشگاه صنایع دفاعی و هوافضای «ساها اکسپو» در این نمایشگاه 114 قرارداد به ارزش بیش از یک میلیارد دلار بسته شده که 60 درصد آن به صادرات مربوط می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه 567 شرکت ترکیه‌ای و 390 شرکت خارجی از 57 کشور در این نمایشگاه که در زمینی به وسعت 6 هکتار برگزار شد مشارکت کرده‌اند.

در این نمایشگاه همچنین 268 نمایندگی رسمی و 112 نمایندگی تجاری حضور داشته‌اند.

ارسال نظر

 
1