خبر فوری

 
 
امضای تفاهنامه در پایان نشست مذاکرات سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین
کد خبر :1267682828

12:01 1397/09/24


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, چین, مذاکرات صلح,

نشست مذاکرات سه جانبه کشورهای افغانستان، پاکستان و چین با امضای تفاهنامه پایانی، اختتام یافت.


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، نشست مذاکرات سه جانبه کشورهای افغانستان، پاکستان و چین با امضای تفاهنامه پایانی، اختتام یافت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزرای خارجه کشورهای افغانستان، پاکستان و چین در پایان نشست مذاکرات سه جانبه، تفاهنامه ای برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و همکاری های امنیتی را به امضا رساندند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، وانگ ژی وزیر امور خارجه چین و صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان به عنوان نماینده های سه کشور در این نشست حضور داشتند.

وزاری خارجه کشورهای افغانستان، پاکستان و چین در مراسم آغازین نشست سه جانبه به دیدارهای غیر رسمی با یکدیگر پرداختند و بر لزوم برپایی امنیت در افغانستان از طریق راه حل سیاسی تاکید کردند.

علاوه بر این در خصوص افزایش همکاری های پاکستان و چین برای بهبود مهارت های افغانستان در امور مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در نشست دومین مرحله مذاکرات سه جانبه افغانستان پاکستان و چین اظهار داشت: پاکستان برای خاتمه بخشیدن به تروریست مصمم است، بهبود سیستم مرزی به نفع هردو کشور پاکستان و افغانستان خواهد بود.

وی گفت: بهترین روش مبارزه با چالش تروریسم، ایجاد شغل و کارآفرینی و توسعه است، پاکستان مهم ترین شریک صادراتی افغانستان است.

پیش از وی، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان در سخنان خود در مراسم افتتاحیه نشست سه جانبه اظهار داشت: تروریسم معضل مشترک ماست و همکاری بیشتر پاکستان برای خاتمه بخشیدن به تروریسم ضروریست.

وی با تمجید از پروژه مشترک اقتصادی چین-پاکستان، نسبت به بهبود روابط کابل و اسلام آباد اظهار علاقه نشان داد، افغانستان دارای مشترکات مذهبی، فرهنگی و ...  با پاکستان است. 

ارسال نظر

 
1