خبر فوری

 
 
امضای تفاهم نامه همکاری نظامی و اطلاعاتی میان هند و آمریکا
کد خبر :1906265481

22:23 1397/06/15


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, هند,

مائیک پامپیو وزیر خارجه آمریکا در صدر هیئتی عالی رتبه به هند رفته است با مقامات مختلف هند دیدار و گفتگو نمود.


 

دهلی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جنگ،مائیک پامپیو وزیر خارجه آمریکا در صدر هیئتی عالی رتبه به هند رفته است با مقامات مختلف هند دیدار و گفتگو نمود.

پس از انجام مذاکرات طولانی میان مقامات هند و آمریکا دو طرف تفاهم نامه همکاری اطلاعاتی و نظامی را امضاء نمودند.

بر اساس این تفاهم نامه، هند به تکنولوژی بسیار مهم و پیچیده ای مجهز خواهد شد.

در هنگام امضای این معاهده مهم آمریکا و هند،سوشما سوارج و مائیک پامپیو وزرای امور خارجه هند و آمریکا و نرملا سوتارا و جیمز متیس وزرای دفاع هند و آمریکا حضور داشتند.

همچنین دو طرف تفاهم نامه ایجاد خط ارتباط خصوصی موسوم به HOTLINE را نیز امضا نمودند که بر اساس آن هند و آمریکا میتوانند به صورت مستقیم با یکدیگر به تبادل اطلاعات بپردازند.

سوشما سوارج وزیر امور خارجه هند با ابراز امیدواری نسبت به دیدار و امضای تفاهم نامه بین هند و آمریکا آن را گامی مثبت برای افزایش همکاری های دو جانبه توصیف کرد و اقدام آمریکا در تغییر استراتژیک خود برای تجارت با هند را مایه خرسندی و افتخار دانست.

همچنین هند،مقامات آمریکا را از تصمیم خود برای باقی ماندن در گروه تامین کنندگان هسته ای آگاه نمود.

مائیک پامپیو وزیر امور خارجه آمریکا نیز نسبت به امضای معاهده میان دو طرف اظهار خرسندی کرد و این معاهده را یک توافق نامه تاریخی برشمرد.

بر اساس یکی از تفاهم نامه های دفاعی صورت گرفته،میان هند و آمریکا دو طرف میتوانند در سطح وسیع به تبادل اطلاعات نظامی و امنیتی بپردازند.

دو طرف همچنین در مورد مقابله به تروریسم به بحث و تبادل نظر پرداختند و از همکاری بیشتر در این زمینه خبر دادند.

سوارج وزیر خارجه هند،با محکوم کردن اقدام پاکستان در پناه دادن و حمایت از گروه تروریستی لشگر طیبه،اقدام آمریکا در قرار دادن نام لشگر طیبه پاکستان در لیست گروههای تروریست را اقدامی قابل تقدیر دانست و افزود:تمام دنیا به خصوص هند و آمریکا از فعالیت های این گروه رنج میبرند.

وی اظهار داشت:سیاست پیش گرفته شده توسط ترامپ در قبال پاکستان مبنی بر همکاری با آمریکا برای مقابله با فعالیت های تروریستی در سطح منطقه،دقیقا همان خواسته هند از پاکستان میباشد.

آمریکا نیز نسبت به همکاری وی با هند برای یافتن و دستگیری داوود ابراهیم در خاک پاکستان قول مساعد همکاری با هند را داد.

آمریکا نگرانی هند نسبت به فعالیت های لشگر طیبه در سطح منطقه را بسیار به جا قلمداد نمود و گفت:پناه دادن به حافظ سعید سرکرده لشگر طیبه و مغز متفکر حمله 11 سپتامبر از طرف ما محکوم است.

ارسال نظر

 
1