خبر فوری

 
 
امضاء توافق نامه مالی میان پاکستان و بانک توسعه آسیایی در پروژه برق آبی بالاکوت
کد خبر :474922634

15:46 1400/02/31


برچسب ها : امضای توافق نامه, انرژی برق, بانک توسعه آسیا, پاکستان,

با امضاء توافق نامه مالی میان پاکستان و بانک توسعه آسیایی پیشرفت چشمگیری در ساخت پروژه برق آبی ۳٠٠ مگاواتی بالاکوت حاصل شده است، توافق نامه این پروژه بین دولت پاکستان و بانک توسعه آسیا امضاء شده است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| با امضاء توافق نامه مالی میان پاکستان و بانک توسعه آسیایی پیشرفت چشمگیری در ساخت پروژه برق آبی ۳٠٠ مگاواتی بالاکوت حاصل شده است،  توافق نامه این پروژه بین دولت پاکستان و بانک توسعه

آسیا امضاء شده است. طبق این قرار داد بانک آسیایی سیصد میلیون دلار را با شرایطی آسان در اختیار پاکستان قرار میدهد که مربوط به آن ۳۱ اردیبهشت امضاء شد،  مراسم امضاء قرارداد باحضور عمر ایوب وزیر امور اقتصاد فدرال و وزیر خارجه برگزار شد.

بانک توسعه آسیا این مبلغ را به مدت ۲۷ سال تامین میکند این در حالی است که این پروژه طی دوره شش ساله با هزینه مجموع ۸۵ میلیارد روپیه به اتمام میرسد.

عمر ایوب وزیر ارشد درباره این قرارداد گفت: این نیروگاه برق در رودخانه کهنار در مانسهره احداث خواهد شد که قادر به تولید ۳٠٠ مگاوات برق خواهد بود، این پروژه قادر به دستیابی به انرژی مقرون به صرفه سازگار با محیط زیست خواهد بود.

محمود خان رئیس ارشد خیبر پختون خواه گفت  سنگ بنای این پروژه به زودی گذاشته خواهد شد و امیدواریم نخست وزیر خود سنگ بنای انرا بگذارد طی این پروژه ۱۲٠٠ شغل ایجاد خواهد شد.

وی افزود: دولت گام های موثری را برای بهره گیری کامل از فرصت های برق آبی در این استان برمیدارد

ارسال نظر

 
1