خبر فوری

 
امتناع پلیس پنجاب از ثبت شکایت در زمینه ربایش افراد شیعه
کد خبر :448479485

17:44 1401/02/28


برچسب ها : افراد ربوده شده شیعه, ربایش, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان امنیتی, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, شیعه, شیعیان پاکستان, لاهور,

نیروی پلیس پنجاب درپی تلاش خانواده های سه تن از افراد ربوده شده شیعه از شهرستان لاهور در یک هفته اخیر برای ثبت شکایت علیه افرادی که عزیزانشان را ربوده اند، امتناع ورزید.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| منابع از امتناع نیروی پلیس پنجاب در زمینه ثبت شکایت علیه اقدام نیروهای امنیتی در زمینه ربایش افراد شیعه از شهرستان لاهور که تعداد این افراد ربوده شده در یک هفته اخیر به چهار تن رسیده است، خبر می دهند.

براساس جزئیات منتشر شده در این زمینه: عامر رضا، جهانگیر مهدی و غلام شبیر که به ترتیب پسر عمو، برادر و پدر افراد ربوده شده شیعه در یک هفته گذشته با اسامی زاهد عباس ملک، توقیر مهدی و وجاهت می باشند سعی کرده اند در زمینه مفقود شدن عزیزان خود در کلانتری های مناطق اچهره، نشتر و شیخوپوره با ثبت شکایت، پرونده تشکیل دهند، درحالیکه نیروی پلیس و کلانتری های مناطق نامبرده از تشکیل پرونده امتناع ورزیده اند.

شایان ذکر است این اقدام نیروی پلیس جدید نبوده و روندی است که با آغاز ربایش افراد شیعه توسط نهادهای امنیتی، شروع شده است.

به گفته منابع، پلیس با این بهانه که زیرا این سه تن توسط نیروهای سازمان های امنیتی مفقود شده اند، نمی تواند علیه نیروهای امنیتی پرونده تشکیل داده و ثبت شکایت کند. خانواده های این افراد ربوده شده ضمن ابراز ناراحتی خود از اقدامات این چنینی سازمان های امنیتی، تصریح داشتند: عزیزانشان بی گناه هستند و باید هرچه سریعتر آزاد شوند و درصورتی که این افراد ربوده شده مرتکب جرمی شده اند باید در دادگاه به آن رسیدگی شود. اقدامات ربایش این چنینی خلاف قانون است و آن را محکوم می کنیم. خانواده های افراد ربوده شده از دولت و دادستان کشور خواستار رسیدگی به این مسئله شدند.

ارسال نظر

 
1