خبر فوری

 
 
اقدام متعصبانه نهادهای امنیتی و پلیس ایالت های پنجاب و سند علیه پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام)
کد خبر :175880563

17:01 1400/07/08


برچسب ها : اربعین حسینی, پلیس ایالت سند, پلیس پنجاب, دسته عزاداری, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان کراچی, عزاداران,

پلیس ایالت های سند و پنجاب در ادامه اقدامات متعصبانه خود علیه مکتب اهل بیت اطهار(علیهم السلام) و پیروان این مکتب چندین پرونده قضایی علیه شیعیان به اتهام واهی شرکت در پیاده روی نمادین اربعین تشکیل داده اند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| پلیس ایالت های سند و پنجاب در ادامه اقدامات متعصبانه خود علیه مکتب اهل بیت اطهار(علیهم السلام) و پیروان این مکتب چندین پرونده قضایی علیه شیعیان به اتهام واهی شرکت در پیاده روی نمادین اربعین تشکیل داده اند.

بر اساس گزارشات دریافتی از نقاط مختلف ایالت های سند و پنجاب، مراکز پلیس شهرهای مختلف این دو ایالت بنابر دستورات مقامات مافوق و مسئولان ذیربط با غیر قانونی خواندن راهپیمایی و تجمع در روز اربعین حسینی تمامی شرکت کنندگان در این راهپیمایی نمادین را متهم خوانده و علیه آنان شکایت نامه تنظیم نموده اند.

طبق آخرین اخبار دریافتی از سوی منابع آگاه، تاکنون در شهرهای خیرپور ناتن شاه از توابع شهرستان دادو، منطقه چک شهرستان شکارپور، شهرستان تندو محمد خان، شهرهای تلهار و گولارچی در شهرستان بدین، منطقه گلاب لغاری شهرستان تندو غلام علی ایالت سند و همچنین در بخش کوت مومن چک 11 شهرستان سرگودا، شهر ساهیوال شهرستان سرگودا و مرکز پلیس منطقه کینت شهرستان سرگودا و شهرستان سیالکوت واقع در ایالت پنجاب علیه بیش از 200 نفر از عزادران حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و شرکت کنندگان در راهپیمایی نمادین اربعین حسینی پرونده قضایی به نمایندگی از حکومت تشکیل شده است.

همچنین تعدادی از شیعیان شهرستان سیالکوت ایالت پنجاب که به دلیل تشکیل پرونده قضایی توسط پلیس بازداشت شده بود با اقدام به هنگام و تحسین آمیز کانون وکلای شیعه آزاد و پرونده تشکیل شده علیه آنان ابطال گردید، با این حال وکلای این کانون در حال تلاش برای دریافت ضمانت به قید وثیقه برای تمامی شیعیان بازداشت شده هستند.

گفتنی است سال گذشته پس از ممنوعیت سفر به عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی، شیعیان پاکستان با حضور میلیونی خود در دسته های عزاداری در سالروز اربعین حسینی حماسه ای موازی با راهپیمایی نجف به کربلا خلق کردند. امسال نیز صدها هزار نفر از شیعیان سرتاسر پاکستان با برگزاری راهپیمایی نمادین بار دیگر با حضرت سید الشهدا(علیه السلام) و وارث حقیقی آن حضرت تجدید عهد نمودند.

 

 

ارسال نظر

 
1