خبر فوری

 
 
اقدام متعصبانه دولت فدرال اسلام آباد و دولت های محلی در برخورد با عزاداران شهادت حضرت علی(ع)
کد خبر :1672957451

19:38 1399/02/27


برچسب ها : 21 رمضان المبارک, پلیس ایالت سند, پلیس پاکستان, پلیس کراچی, شهادت حضرت علی ع, ضرب و شتم, ویروس کرونا, یوم علی,

علیرغم صدور مجوز از سوی دولت مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت علی(ع)، نیروهای پلیس در نقاط مختلف پاکستان با یورش به دسته های عزا تعداد زیادی از روزه داران و عزاداران را بازداشت نموده و برخی را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری اول مظلوم عالم حضرت امام علی(ع) و شرایط حاکم در جامعه در پی شیوع ویروس کرونا، صدها تن از شیعیان آن حضرت در سر تا سر پاکستان با حضور در خیابان های شهر به سوگواری و عزاداری پرداختند.

پس از هجوم خیل عظیم عزاداران علوی در خیابان های شهرهای مختلف جهت برگزاری مراسم عزاداری که همگی آنان طبق دستور العمل های ابلاغی از سوی دولت مبنی بر رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک و ژل های ضد عفونی کننده و همچنین طرح فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفت، پلیس و دیگر نیروهای امنیتی اقدام به همکاری با عزاداران و روزه داران نمودند و میتوان گفت در تمامی شهرهای پاکستان از جمله شهر کراچی که بزرگترین مراسم عزاداری با حضور چند صد نفره را به خود دید با امنیت و آرامش کامل و بدون هیچ گونه درگیری با عبور از مسیرهای تعیین شده خود در حسینیه ایرانیان مقیم کراچی پایان یافت.

پس از پایان دسته عزاداری شیعیان شهر کراچی و بازگشت عزاداران و روزه داران به منازل خود در نقاط مختلف شهر کراچی، نیروهای پلیس در اقدامی بزدلانه بیش از 250 تن از عزاداران را دستگیر و به بازداشتگاه ایستگاه های پلیس «آرام باغ»، «پریدی»، «صدر»، «سهراب گوت»، «کارا در» و «میتا در» شهر کراچی منتقل نمودند.

این اقدام پلیس شهر کراچی با اعتراض شدید علما، رهبران، فعالان اجتماعی و مردم شیعه روبرو شد و آن را اقدامی بزدلانه و ناجوانمردانه توصیف نمودند، شیعیان مناطق مختلف شهر کراچی با حضور در این مراکز پلیس بسته های طعام جهت افطار را به عزاداران بازداشت شده ارائه نمودند و رهبران مذهبی به همراه فعالان اجتماعی همچون علامه سید ناظر تقوی و سید راشد رضوی با انجام نشست خبری به دولت محلی ایالت سند هشدار دادند تمامی عزاداران بازداشت شده ظرف مدت 24 ساعت آزاد شوند و در غیر این صورت لایحه بعدی ما اعلام و اجرایی خواهد شد.

تمامی عزاداران بازداشت شده در شهر کراچی صبح امروز پس از حضور در دادگاه شهر کراچی به همت و تلاش وکلای شیعه، از تمامی اتهامات وارده تبرئه شدند، قضات بررسی پرونده این افراد با بی اعتبار خواندن پرونده های تشکیل شده و شکایت نامه های عمومی تمامی افراد بازداشت شده را تبرئه و حکم آزادی این افراد را صادر کردند.

 

پلیس ایالت سند در دیگر شهرهای این ایالت از جمله شهر جیکب آباد، شهداد کوت، شکارپور و لارکانه حتی اجازه برگزاری مجالس و دسته های عزا را ندادند و با یورش به دسته های عزا در این شهرها اقدام به شلیک گازهای اشک آور به سوی دسته های عزا و ضرب و شتم عزاداران با چوب و اسلحه نمودند.

پلیس شهر حیدرآباد ایالت سند نیز در اقدامی حیرت انگیز و پس از پایان دسته های عزا با تنظیم شکایت نامه عمومی علیه عزاداران علوی، اقدام به درج اسامی دهها تن از شیعیان این منطقه و تشکیل پرونده علیه این افراد نمود، در حالی که طبق گفته اهالی منطقه برخی از افراد که نامشان در این پرونده قضایی درج شده سال هاست که در قید حیات حضور ندارند.

این اقدام پلیس شهر حیدرآباد نشان دهنده عمق خصومت و دشمنی مقامات پلیس این شهر با پیروان و عزاداران اهل بیت اطهار(علیهم السلام) می باشد.

پلیس شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان نیز به اتهام عدم رعایت ماده 144 قانون مدنی و عدم توجه به دستور العمل های بهداشتی و ممنوعیت رفت و آمد در سطح شهر، با تنظیم شکایت نامه عمومی علیه 150 شهروند شیعه از جمله 16 فرد سرشناس، بر اساس مواد 269، 109، 511، 325، 149، 147، 291 و 188 قانون اقدام به تشکیل پرونده قضایی برای عزاداران این شهر نمود.

اسامی 16 فرد سرشناس شیعه که توسط پلیس شهر کویته مظنون شناخته شده اند به این شرح است: «عاشق حسین، اصغر، علی جان، امتیاز، سجاد، کاظم، امان، سید عباس، بهیا، فیض محمد، اسکندر، سجاد حسین، جعفر حسین، گل علی، اعجاز و امان الله»، اسامی بقیه متهمان این پرونده نیز از طریق تصاویر دوربین های مداربسته شناسایی و اعلام خواهد شد.

پلیس شهر راولپندی نیز همچون دیگر مراکز پلیس کشور با دستور مقامات دولتی با تنظیم شکایت نامه عمومی، بیش از 100 نفر از شیعیان را به اتهام حضور در دسته های عزادارای شهادت حضرت علی(ع) تحت پیگرد قانونی قرار داده است که در این بین اسامی افراد سرشناس این شهر از جمله ملک الیاس بولا مدیر دسته های عزا، شوکت جعفری، جرار حسین و حجت الاسلام اکبر جعفری در سر فهرست این پرونده قرار دارد.

ارسال نظر

 
1