خبر فوری

 
 
افغانستان، پاکستان را به ارائه پناهگاه های امن و پشتیبانی لجستیکی از طالبان متهم کرد
کد خبر :507558702

14:19 1400/05/16


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و طالبان, پشتیبانی از تروریست ها, سازمان ملل متحد, شورای امنیت سازمان ملل متحد, طالبان افغانستان,

غلام ام اسحاق زئی نماینده مستقل و سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد روز گذشته طی نشست خصوصی شورای امنیت در مورد وضعیت افغانستان، پاکستان را متهم به فراهم کردن پناهگاه های امن و پشتیبانی لجستیکی به طالبان کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| غلام ام اسحاق زئی نماینده مستقل و سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد روز گذشته طی نشست خصوصی شورای امنیت در مورد وضعیت افغانستان ضمن اتهام زنی به پاکستان در خصوص فراهم کردن پناهگاه های امن و پشتیبانی لجستیکی به طالبان، از اسلام آباد خواست تا در تشکیل سیستم مشترک نظارت و راستی آزمایی به کابل کمک کند.

وی افزود: آنهایی که آنها(طالبان) را تشویق می کنند و در کنار آنها هستند، قطعا از آن سود خواهند کرد، بنابراین این یک جنگ داخلی نیست بلکه شبکه های جنایتکار و تروریستی از پشت اردوگاه های آنها درحال جنگیدن هستند. به ویژه ماشین جنگی طالبان هنوز هم دارای پناهگاه های امن و پشتیبانی لجستیکی از سوی پاکستان است.

غلام اسحاق زئی در ادامه اظهاراتش در شورای امنیت، افزود: ویدیوهایی از تجمع و ورود طالبان از خط مرزی دیورند، جمع آوری کمک های مالی، تدفین دسته جمعی و معالجه جنگجوهای طالبان در بیمارستان های پاکستانی منتشر و ظاهر شده است، که این امر نه تنها نقض تحریم های قطعنامه 1988 شورای امنیت است، بلکه منبع بی اعتمادی در روند پایان جنگ جاری در افغانستان نسبت به پاکستان نیز به شمار می آید.

نماینده افغانستان اظهار داشت که ما باتوجه به معاهده انجام شده در ماه گذشته میلادی میان رهبری پاکستان و افغانستان در تاشکند، از پاکستان درخواست می کنیم تا به ما در خاتمه بخشیدن به پناهگاه ها و خطوط تامین کمک کند و طی همکاری با ما یک سیستم مشترک نظارتی و راستی آزمایی تشکیل دهد تا از این طریق کمک موثری در جنگ علیه تروریسم و برپایی صلح انجام شود. افغانستان خواستار روابط دوستانه با پاکستان است.

 

بخوانید: 

ارسال نظر

 
1