خبر فوری

 
 
افغانستان سفیر پاکستان را فراخواند
کد خبر :1230225074

18:31 1397/12/01


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, پاکستان, تنش, سفیر پاکستان, هند, کابل,

زاهد نصرالله سفیراسلام آباد در کابل، در ارتباط با اظهارات جنجالی اش مبنی بر تاثیر تنش های میان پاکستان و هند بر روی روند صلح افغانستان، به وزارت خارجه این کشور احضار شد.


 

به گزارش رازنیوز به نقل از ایرنا، به دنبال سخنان سفیر پاکستان در افغانستان در مورد تأثیر تنش اسلام آباد و دهلی بر مذاکرات صلح افغانستان امروز چهارشنبه زاهد نصرالله به وزارت خارجه افغانستان فراخوانده شد.
ادریس زمان معاون وزیر خارجه افغانستان در پیامی توییتری عنوان کرد، دولت کابل در اعتراض به سخنان نماینده پاکستان امروز وی را برای پاره‌ای از توضیحات فراخواند.
«زاهد نصرالله» سفیر پاکستان در کابل دیروز مطلبی در رسانه‌های افغانستان منتشر شد که در آن آمده بود هرگونه اقدام خشونت بار هند علیه پاکستان، بر مذاکرات امریکا و طالبان روی روند صلح افغانستان تأثیر می‌گذارد.
وی با اشاره به افزایش تنش و احتمال درگیری نظامی میان هند و پاکستان پس از حمله انتحاری به سربازان هند در منطقه کشمیر، گفت که اگر هند علیه پاکستان دست به خشونت بزند، مذاکرات صلح افغانستان متأثر خواهد شد.
زاهد افزوده که هر نوع حمله هند علیه پاکستان، ثبات همه منطقه را متأثر خواهد ساخت و ظرفیت صلح را نابود می‌کند.
همچنین در پاسخ به سخنان سفیر پاکستان، «صبغت الله احمدی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در واکنش به اظهارات سفیر پاکستان نوشت که افغانستان به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد که جنگ نیابتی را در افغانستان به پیش ببرد.
وزارت امور خارجه افغانستان این گونه موضع‌ گیری و اظهار نظر سفیر پاکستان را در کابل پیرامون روند صلح غیرمنطقی خوانده و اعلام کرده است که این جمله که اگر میان دو کشور، پاکستان و هند تنش‌های نظامی رخ دهد، روند صلح افغانستان را متأثر می‌سازد و افغانستان را از این ناحیه تهدید شود، منطق ندارد.
صبغت الله احمدی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت و گو با جمهور گفته است دولت افغانستان، هر دو کشور هند و پاکستان را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند و امید دارد که تنش‌ها بین دهلی‌نو و اسلام‌آباد فروکش کند زیرا اگر این تنش‌ها کاهش نیابد، منطقه ناآرام خواهد شد.

ارسال نظر

 
1