خبر فوری

 
 
افشاگری مجله سیاست خارجی آمریکا از روابط هند و گروه های تروریستی
کد خبر :1101677720

15:37 1399/07/19


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, انفجار, پاکستان, تروریست, تروریسم, داعش, سناتور رحمن ملک, گروه تروریستی داعش, هند,

مجله سیاست خارجی آمریکا با خطرناک خواندن رابطه میان هند و گروه تروریستی داعش، در گزارش خود ضمن پرده برداشتن از روابط هند و داعش، نوشت: داستان های تروریسم هند از نظر تاریخی از دید جهان پنهان مانده است.


واشنگتن/اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مجله سیاست خارجی آمریکا با خطرناک خواندن رابطه میان هند و گروه تروریستی داعش، در گزارش خود ضمن پرده برداشتن از روابط هند و داعش، نوشت: داستان های تروریسم هند از نظر تاریخی از دید جهان پنهان مانده است، و در صورت عدم بررسی و پرداختن به این مسئله، می تواند تاثیرات گسترده ای به همراه داشته باشد.

مجله آمریکایی در ادامه اظهار داشت: حمایت مالی هند در موج جدید حملات تروریستی در کشور های مختلف شکل جدیدی پیدا می کند و حمله به زندان جلال آباد افغانستان توسط داعش در ماه اوت نیز این تهدید نوظهور را بیشتر کرده است. روابط داعش و هند در سال 2019 حمله به عیدپاک در سریلانکا، حملات به باشگاه های ترکیه در سال 2017 و در نیویورک و استکهلم را به همراه داشته است، دست داشتن هند در برنامه ریزی این حملات بسیار نگران کننده است.

سیاست خارجی آمریکا با اساس و بنیه گسترش ایدئولوژی های افراطی خواندن هند، ابراز داشت که دست داشتن هند در تروریسم موضوع جدیدی نیست و اسناد معتبری از حمایت هند از گروه های تروریستی وجود دارد. همان عناصر موجود در کشمیر نیز در هند نقش ایفا کردند و شواهد روشنی از ارتباط هند با شبکه های پاکستانی و افغانستانی وجود دارد. پیش از این هند تنها در عملیات های تروریستی محدود به منطقه نقش داشت درحالیکه این درحال افزایش است، درصورت عدم کنترل، می تواند به شدت برای منطقه و بین الملل خطر آفرین شود.

 

شایان ذکر است سناتور رحمن ملک رهبر حزب مردمی پاکستان PPP در واکنش به گزارش مجله سیاست خارجی آمریکا ابراز داشت که ما دوسال پیش رابطه داعش و هند را افشا کرده بودیم. وی افزود: من در مقاله خود با عنوان "دکترین جنگ مودی" اشاره کردم که ان اس ای هند با سرکرده داعش در عراق ملاقات داشته است. من همچنین گفته بودم که چگونه هند از داعش در جامو و کشمیر استفاده می کند و افشا گری های من در مورد استفاده از داعش در سریلانکا و افغانستان نیز ثبت شده است.

 

ارسال نظر

 
1