خبر فوری

 
 
افشاگری القاعده از روابط عمیق این گروه با فرماندهان ارشد ارتش پاکستان
کد خبر :2139010633

13:58 1398/11/28


برچسب ها : ارتش پاکستان, تروریسم, حمایت از تروریسم, سوریه, شاهد عزیز, گروه القاعده,

گروه تروریستی بین المللی القاعده در جدیدترین اظهارات خود مدعی روابط نزدیک میان ژنرال شاهد عزیز از فرماندهان برجسته و ارشد ارتش پاکستان و گروه القاعده و جان باختن وی در بند سازمان های اطلاعاتی پاکستان شده است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از افشای روابط تناتنگ ارتش پاکستان با گروه های تروریستی مختلف از جمله طالبان، جماعت الاحرار و سپاه صحابه( لشگر جنگوی)، اسناد جدیدی از روابط عمیق و نزدیک ارتش پاکستان با گروه تروریستی القاعده منتشر شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، گروه تروریستی بین المللی القاعده در جدیدترین اظهارات خود مدعی روابط نزدیک میان ژنرال شاهد عزیز از فرماندهان برجسته و ارشد ارتش پاکستان و گروه القاعده و جان باختن وی در بند سازمان های اطلاعاتی پاکستان شده است.

القاعده در نشریه ویژه منطقه شبه قاره با عنوان «نوای جهاد افغان» مدعی شده است ژنرال شاهد عزیز روابط بسیار نزدیکی با این گروه داشته است و چند سال پیش فوت کرده است.

در چاپ ماه جاری این نشریه آمده است که ژنرال شاهد عزیز در سال 2015 میلادی کتابی با محتوای حقایق و رازهای شگفت آور را به القاعده ارسال کرده بود و انتشار آن با ترجمه اردو از ماه جاری در نشریه القاعده آغاز گردیده است.

نام این کتاب «جنگ علیه تروریسم و مفهوم جهاد» اعلام گردیده است و گفته می شود ژنرال شاهد عزیز به منظور حفظ این اثر آن را به عنوان مقاله کارشناسی ارشد خود در دانشگاه بین المللی اسلامی اسلام آباد ارائه داده بود.

گروه تروریستی القاعده مدعی شده است ژنرال شاهد عزیز پس از دیدار با حافظ طیب نواز مسئول بخش شبه قاره گروه القاعده و سر دبیر نشریه «نوای جهاد افغان» به طور رسمی به عضویت این گروه در آمد.

لازم به ذکر است شاهد عزیز ژنرال بازنشسته ارتش پاکستان که در زمان پرویز مشرف منصب های ارشد ارتش پاکستان را عهده دار بود در سال 2016 میلادی به صورت ناگهانی از انظار عمومی ناپدید شد و پس از گذشت مدتی سخنان مختلفی در خصوص وضعیت وی به میان آمد، در سال 2018 میلادی نیز شایعاتی مبنی بر کشته شدن وی در افغانستان یا سوریه در جریان جنگ علیه آمریکا منتشر گردید.

در 29 اردیبهشت ماه 97 نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه جسد سپهبد شاهد عزیز در منطقه ای واقع در نزدیکی مرز پاکستان و افغانستان یافت شده است اما این خبر تنها یک روز بعد توسط فرزند وی ذیشان شاهد تکذیب گردید.

ذیشان مدعی شد پدر وی در حال حاضر در ماموریت تبلیغی در آفریقا و در سلامت کامل به سر می برد و با اعضای خانواده نیز در تماس است، ناگفته نماند ذیشان همچون پدر خود در ارتش پاکستان حضور داشته و با درجه سرلشکری از خدمت در ارتش بازنشسته شده است.

سال گذشته پس از آنکه از ژنرال پرویز مشرف رئیس جمهور اسبق پاکستان در خصوص ناپدید شدن ژنرال شاهد عزیز پرس و جو گردید وی با ابراز بی اطلاعی در این باره از احتمال حضور وی در یکی از گروه های جهادی در سوریه خبر داد.

ارسال نظر

 
1