خبر فوری

 
افزایش چشمگیر حملات تروریستی در پاکستان
کد خبر :29248272

16:49 1401/02/02


برچسب ها : انفجار تروریستی, پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریسم, حملات تروریستی, حمله تروریستی,

براساس گزارش اخیر پژوهشکده مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی CRSST درپی افزایش حملات تروریستی در خاک پاکستان و نا امن شدن ایالت خیبر پختون خوا، تنش ها میان پاکستان و افغانستان بالا گرفته است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| براساس گزارش اخیر پژوهشکده مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی CRSS، وضعیت امنیتی ایالت خیبر پختون خوا پاکستان با سرعت زیادی درحال خراب شدن است، و در سال جاری میلادی شاهد افزایش وقایع حملات انتحاری، انفجارها، ترور و هدف قرار دادن نیروهای امنیتی پاکستانی بوده ایم.

طی 75 حمله صورت گرفته در 3 ماهه اول سال جاری میلادی (2022)، 198 نفر کشته و 250 تن زخمی شده اند. و بیشترین آمار کشته شده ها برای پیشاور می باشد و در رتبه دوم، 40 تن در وزیرستان شمالی جان خود را از دست دادند.

به گفته این گزارش، این آمار به معنی افزایش 173% درصدی حملات تروریستی در سه ماهه سال جاری میلادی نسبت به زمان مشابه خود در سال 2021 میلادی می باشد. در این حملات، به همراه نیروهای پلیس، ارتش و سازمان های امنیتی، نیروهای نیمه نظامی وابسته به ارتش نیز هدف قرار گرفته اند. در این بازه زمانی از طرفی 63 تروریست نیز کشته شدند. مسئولیت چند عدد از این حملات را گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان برعهده گرفته است.

به گفته گزارش، در هفته گذشته، نیروهای امنیتی در نقاط مختلفی از وزیرستان شمالی و جنوبی هدف حملات قرار گرفتند که منجر به کشته شدن تعدادی از آنها شد. از طرفی مسیر تجاری مهم میان پاکستان و افغانستان به نام "انگور اده" به مدت هشت روز مسدود بود و این حملات و وقایع تروریستی، باعث افزایش تنش میان پاکستان و افغانستان شده است.

ارسال نظر

 
1