خبر فوری

 
 
افزایش ورود غیر قانونی مهاجران پاکستانی به خاک ایران
کد خبر :242856019

16:30 1399/07/15


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان و ایران, قاچاق انسان, مرز ایران و پاکستان, مرز تفتان, مرز میرجاوه, مهاجران پاکستانی,

مقامات پاکستان از افزایش ورود شهروندان پاکستانی به خاک ایران از طریق مسیرهای غیرقانونی طی دو ماه اخیر خبر دادند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان از افزایش ورود شهروندان پاکستانی به خاک ایران از طریق مسیرهای غیرقانونی طی دو ماه اخیر خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منابع آگاه در دولت پاکستان از تحویل روزانه چند صد نفر از شهروندان غیر مجاز پاکستانی به نیروهای مرزبانی لیویز خبر دادند، گفته می شود تمامی این مهاجران از طریق نقاط مرزی بلوچستان وارد خاک ایران شده بودند.

طبق اعلام منابع آگاه، تنها طی دو ماه اخیر میلادی تعداد 7 هزار و 984 مهاجر پاکستانی توسط نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به نیروهای مرزی پاکستان موسوم به لیویز بازگردانده شده اند، این افراد سپس برای تعیین تکلیف به آژانس تحقیقات فدرال پاکستان(FIA) سپرده شدند.

منابع آگاه در این خصوص افزودند: روند رد مرز نمودن شهروندان غیر مجاز پاکستانی توسط نیروهای مسلح ایران در ماه جاری میلادی نیز ادامه دارد، این افراد که در آن زنان و کودکان نیز حضور دارند از طریق گذرگاه مرزی میرجاوه_تفتان به نیروهای لیویز تحویل داده می شوند.

طبق گفته مقامات لیویز بیشتر مهاجران بازگشت داده شده از اهالی مناطق مختلف ایالت پنجاب می باشند که با هدف کسب درآمد بیشتر سعی در مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق خاک ایران و سپس ترکیه را داشتند، علاوه بر این شهروندان دیگر ایالت ها همچون سند، بلوچستان، خیبر پختون خوا و منطقه آزاد جامو و کشمیر نیز در بین مهاجران استرداد شده به چشم می خورند.

مقامات نیروهای لیویز افزودند: با توجه به ظرفیت بسیار پایین بازداشتگاه های آژانس تحقیقات فدرال(FIA)، ما به صورت محدود مهاجران غیر قانونی را از مقامات مرزی ایران تحویل می گیریم، این افراد از گذرگاه مرزی تفتان(میرجاوه) واقع در استان چاغی بلوچستان بازگردانده می شوند.

طبق آمار منتشر شده از سوی منابع آگاه، تنها در ماه اوت سال جاری تعداد 2 هزار و 955 نفر و در ماه سپتامبر نیز تعداد 5 هزار و 29 مهاجر غیر قانونی پاکستانی به کشور خود بازگردانده شدند.

طبق گفته منابع آگاه، قاچاقچیان از طریق نقاط مرزی واقع در مناطق چاغی، واشوک، خاران، پنجگور و دیگر مناطق وابسته مهاجران را به آن سوی مرزها منتقل می کنند و این روند علی رغم عملیات نیروهای مسلح پاکستان و بازداشت چندین نفر از قاچاقچیان همچنان در حال افزایش است.

ارسال نظر

 
1