خبر فوری

 
 
افزایش فشار آمریکا بر هند مبنی بر خرید F16
کد خبر :413617497

15:47 1397/07/29


برچسب ها : آمریکا, تحریم, هند,

آمریکا برای درامان ماندن هند از تحریم ها به دلیل خرید سامانه دفاعی S400 از روسیه ،گفته است که باید از ما هواپیمای جنگنده F16 را خریداری کنید.


آمریکا برای درامان ماندن هند از تحریم ها به دلیل خرید سامانه دفاعی S400 از روسیه ،گفته است که باید از ما هواپیمای جنگنده F16 را خریداری کنید.

در روزنامه خبری دی اندین ایکسپریس طی گزارشی اعلام شده است که، آمریکا در پی خرید سامانه دفاعی S400 هند از روسیه به طور غیر رسمی گفته است که اگر هند از ما هواپیمای جنگی F16 را خریداری کند در این صورت از تحریم های CAATSA (مقابله با مخالفت قانون آمریکا با قانون تحریم) در امان خواهد ماند.

گفتنی است که خبرهای منتشر شده از دیدار وزیر دفاع هند ،نرمالا سیتهارام با هم منصب آمریکایی خود جیمز میتس در تاریخ 19 اکتوبر در سنگاپور نیز کم و بیش بر این موضوع اشاره دارند.

طی این گزارش بیان شده است که هند علاقه ای به خرید چنین جنگنده ای که از قبل مورد استفاده پاکستان بوده است را ندارد اما این درحالی است که تاکنون خبر حتمی در رابطه با خرید و یا عدم خرید این جنگنده منتشر نشده است.

طبق گزارش خبرگزاری هند دی ایکسپریس، وزیر دفاع هند قصد سفر به آمریکا در ماه دسامبر سال جاری را دارد، اما تاکنون این امر شفاف نشده است که آیا در زمان سفر وی، جیمز میتس نیز همچنان در تیم دولت ترامپ خواهد بود یا نه.

جیمز میتس از هند عليه تحریم ها حمایت می‌کند، و وی درحال دفع فشارهای کنگره آمریکا مبنی بر اعمال تحریم ها علیه هند است.

ترامپ در هفته گذشته گفته بود که هند قبل از این که فکر کند، باید پاسخی پیدا کند.

مقامات وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای گفته اند که از آنجا، با بستن چشم به روی کشوری، تحریم هایی را از آن ها دور نخواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1