خبر فوری

 
 
افزایش زمان فعالیت مرز طورخم پاکستان_افغانستان
کد خبر :1953740746

21:09 1397/11/09


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, تورخم, مرز,

نخست وزیر پاکستان عمران خان با صدور بیانیه ای، دستور به افزایش زمان فعالیت مرز طور خم پاکستان و افغانستان را داده است.


به گزارش راز نیوز، نخست وزیر پاکستان عمران خان با صدور بیانیه ای، دستور به افزایش زمان فعالیت مرز طور خم پاکستان و افغانستان را داده است. گفتنی است فعالیت این مرز پس از اجرایی سازی این دستور از 10 ساعت به 24 ساعت افزایش خواهد یافت .

گفتنی است عمران خان طی پیامی در صفحه رسمی خود در تویتر اذعان داشت که با صدور دستوری خطاب به مقامات مربوطه گفته ایم که اقدامات در زمینه فعالیت 24 ساعته مرز طورخم در 6ماه آینده را اجرایی کنند . وی خاطر نشان کرد که این امر موجب بهبودی روابط دوجانبه و افزایش تجارت میان دو کشور برادر پاکستان و افغانستان خواهد شد.

 


عمران خان با صدور بیانیه ای در این رابطه اظهار داشت که دستور اجراسازی 24 ساعته شدن فعالیت مرز طورخم طی شش ماه آینده را صادر کرده ایم .
 


شهزاد ارباب مشاور خصوصی عمران خان جلسه ای در این رابطه برگزار کرد که در آن از 24 ساعته شدن فعالیت این مرز گفت و گویی صورت گرفت. وی اذعان داشت که هم اکنون این مرز روزانه تنها 8 الی 10 ساعت باز است اما طی 6 ماه آینده با انجام اقدامات ضروری و به موقع در این زمینه توسط مقامات مربوطه، مرز به طور 24 ساعته به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

ناگفته نماند که هم اکنون این مرز برای تجارت و رفت و آمد معمولی بیش از دیگر مرزها مورد استفاده قرار می گیرد، اما گاهی به دلیل مسائل امنیتی با بسته شدن این مرز، شهروندان افغانستانی که برای معالجه و درمان خواهان ورود به پاکستان و سفر به پیشاور هستند با مشکلاتی روبرو می شوند.

شایان ذکر است که مدتی است روابط میان دو کشور نامساعد هستند و از طرفی نیز دو طرف اقدامات تروریستی داخل خاک کشورهای خود را به یکدیگر نسبت می دهند، اما این در حالی است که هم چنان کم و بیش روابط میان دو طرف برقرار است.

لازم به ذکر است که این بیانیه نخست وزیر پاکستان عمران خان با دیگر بیانیه های وی درخصوص مسدود سازی مرزهای دو کشور و دیگر اقدامات در رابطه با افغانستان تضاد دارد.

 

 

ارسال نظر

 
1