خبر فوری

 
 
افزایش حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی در مناطق مختلف افغانستان
کد خبر :984368685

10:19 1398/01/25


برچسب ها : طالبان افغانستان, مذاکرات صلح, نیروهای امنیتی افغانستان,

مقامات افغانستان اعلام نمودند که در حمله طالبان افغانستان در شهر شمالی قندوز دست کم 8 نفر جان باختند و 62 تن دیگر نیز زخمی شدند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، مقامات افغانستان اعلام نمودند که در حمله طالبان افغانستان در شهر شمالی قندوز دست کم 8 نفر جان باختند و 62 تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، علی رغم مذاکرات طالبان و آمریکا برای برپایی صلح در افغانستان، روند حملات دو طرف علیه یکدیگر ادامه دارد.

نعیم مینگل رئیس بیمارستان قندوز از جان باختن دست کم 8 نیروی نظامی و زخمی شدن 62 تن دیگر در این حمله خبر داد.

همچنین یک مرکز پلیس در پایتخت افغانستان نیز هدف حملات نیروهای مسلح ناشناس قرار گرفت.

طبق گفته نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان، یک خودروی نیروهای پلیس به وسیله دو نارنجک دستی هدف قرار گرفت که در اثر آن دست کم یک نیروی پلیس جان باخت و 6 نیروی دیگر نیز مجروح شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

عبدالحی خطینی سخنگوی فرمانداری ولایت غور افغانستان نیز از درگیری میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طالبان خبر داد که در اثر این درگیری حداقل 7 تن از نیروهای امنیتی جان باختند.

طالبان افغانستان با انتشار بیانیه ای مدعی شده است در اثر انفجار بمب کارگذاشته شده در یک کامیون در استان شیراز ولایت ننگرهار، 200 تن از نیروهای امنیتی هدف قرار گرفتند که تلفات بسیار سنگین جانی را در بر داشت.

عطاالله خوگیانی سخنگوی فرمانداری ولایت ننگرهار نیز از جان باختن 2 نیروی امنیتی افغان در حمله طالبان خبر داد و گفت: در عملیات متقابل نیروهای امنیتی افغان، 27 تن از شبه نظامیان طالبان به هلاکت رسیدند.

گفتنی است پس از اعلام طالبان برای آغاز دور جدید عملیات، حملات علیه نیروهای امنیتی شدت بیشتری به خود گرفته است.

ارسال نظر

 
1